zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf nieuwkomers bij genomineerden Klantvriendelijkste Bedrijf

8 maart 2017 - De tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2017 zijn bekend. De genomineerden zijn de afgelopen dagen tijdens de jaarlijkse nominatietour van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op de hoogte gebracht.

De kanshebbers voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2017 zijn in alfabetische volgorde: Coolblue, Efteling, EMTÉ Supermarkten, Greetz, IKEA, Landal GreenParks, Miss Etam, Pearle, Specsavers en Van der Valk. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het Customer First Gala op 20 april 2017 in het Beatrix theater in Utrecht.


 
Nieuwkomers
Onder de tien genomineerden is een aantal bekende namen terug te vinden, onder andere oud-winnaars IKEA, Landal GreenParks en Miss Etam. Toch zijn er ook maar liefst vijf nieuwe bedrijven de top tien binnen gekomen. Efteling, Greetz, Pearle, Specsavers en Van der Valk horen voor het eerst bij de tien klantvriendelijkste bedrijven.
 
Verwachtingen steeds hoger
Gerrit Piksen, projectmanager Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland: "Wij kijken er niet van op dat er veel nieuwe bedrijven in de top tien staan. De afgelopen jaren zagen we steeds meer verschuivingen. Het ene jaar wint jeu het volgende jaar duikelt u de top tien uit. Dat betekent niet dat u het niet goed hebt gedaan, maar de scores worden steeds hoger. Als u het goed doet, verwachten klanten ook steeds meer van u. Dat moet ook, zo blijft de service op een hoog niveau."
Het hoge niveau blijkt wel uit de scores, die ook dit jaar weer hoger liggen. Een trend die al een aantal jaren is te zien. Dit jaar is een score van minimaal een 8,0 nodig voor een top tien klassering. De gemiddelde score van de top-tien klantvriendelijkste bedrijven is dit jaar een 8,1, een tiende hoger dan vorig jaar.
 
Greetz grootste stijger
Een aantal nieuwkomers in de top tien scoorde voorgaande edities al hoog. Zo eindigde Van der Valk vorig jaar net buiten de top, op plaats elf. De Efteling, Pearle en Specsavers scoorden afgelopen jaar ook hoog, maar behaalden de ondergrens van minimaal 100 waarnemingen niet. De top tien notering van Greetz is echter opvallend. Vorig jaar stonden zij nog op plaats 43. Daarmee zijn ze, ongeacht hun uiteindelijke ranking in de top, de grootste stijger van 2017.
 
Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt dit jaar voor de tiende keer georganiseerd. Het is een initiatief van SAMR (SmartAgent MarketResponse en Beeckestijn Business School. Sinds dit jaar is de prijs onderdeel van de Customer First Awards.
De winnaar wordt bepaald aan de hand van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit De Onderzoek Groep, het consumentenpanel van SAMR. In 2016 zijn er ruim 50.000 waarnemingen opgehaald. In de ranking worden bedrijven die een ondergrens van 100 waarnemingen behalen opgenomen. De afgelopen jaren wonnen Jumbo (2x), IKEA, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS, ANWB en Symio de titel. Naast de overall winnaar worden ook branchewinnaars (leisure, banken, telecom, energie, verzekeraars, thuiswinkels, supermarkten en retail non food) bekend gemaakt en kiest een onafhankelijke jury de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland.
 
Customer First Awards

De Customer First Awards zijn prijzen voor uitblinkers in customer service, klantcontact en customer experience. Onderdeel zijn vakprijzen (NCCA), publieksprijzen (Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland) en een MVO-prijs (Plantronics Team Trophy). De genomineerden voor de NCCA worden in week elf bekend gemaakt. De Customer First Awards worden op donderdag 20 april uitgereikt tijdens het CustomerFirst gala in het Beatrix theater in Utrecht.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier HR-trends voor 2020
 Toename personeelskosten leidt tot hogere zorgkosten
 Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bas Hoogland Klantvriendelijkste Directeur van Nederland
 Klantvriendelijkheid in de lift, maar banken blijven achter
 Klantvriendelijkheid bij persoonlijke verzorging hoog gewaardeerd
 Drie redenen waarom service soms niet klantvriendelijk is
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
Leiderschap in de digitale economie is een vak apart (3) 
top10
Hoe leuk moet je elkaar vinden om een goed team te zijn?
Leeftijd grootste obstakel voor Nederlanders in loopbaan
Leidinggevende is voorstander van zelfsturende teams
Zo krijgt u nog sneller betaald
De ervaringsrevolutie: we willen niet alleen kijken, maar ook participeren
Inclusiviteit nog lang niet overal vanzelfsprekend
Wintersport: 44 procent automobilisten vindt rijden in sneeuw eng
Vijf leidende technologietrends
Nederlanders bezorgd over de toekomst
'Cybersecurity moet een schoolvak worden'
meer top 10