zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ancillaries en andere zakenreistrends

10 februari 2017 - Ancillaries, ofwel extra diensten, zijn duidelijk ingeburgerd in de zakenreiswereld. Mocht vorig jaar twintig procent van de reizigers geen extra faciliteiten boeken, dit jaar geldt dat nog maar voor vijf procent.



Een forse stijging is te zien bij het betalen voor ruim­bagage en betaalde stoelreservering (beide achttien procent). Bedrijven hebben er begrip voor dat hun medewerkers zich ergeren aan de wachtrijen op de luchthaven, want 33 procent mag kosten maken voor versnelde grenspassage, zoals Privium. Dat blijkt uit onderzoek van Zakenreis in samenwerking met de NATM en CORTAS.



Druk op de kosten
De druk op de kosten blijft hoog: bij 74 procent van de onder­vraagde travel managers is dit het belangrijkste aandachtspunt voor 2017. Driekwart denkt dit te kunnen realiseren door naleving van het reisbeleid te stimuleren. Zorgplicht (55 procent) en het ontzorgen van de reiziger (45 procent) staan als eerste punt op de agenda.

Duurzaamheid
Duurzaamheid scoort opvallend laag. 61 Procent van de travel managers ligt hier niet wakker van. De kosten, het vlucht­schema, de contractpartners en het reizigerscomfort hebben prioriteit.

Reisbudget
Is het verstandig om reizigers een reisbudget te geven om naar eigen inzicht te besteden? Hier lopen de meningen sterk uiteen. Ongeveer een kwart (26 procent) staat hier positief tegenover, terwijl 23 procent vreest daardoor niet langer grip te hebben op de reiskosten.

Mobiel boeken
Meer dan de helft (54 procent) van de bedrijven heeft geen beleid voor het gebruik van en boeken via mobiele apparaten. Wellicht een aandachtspunt voor 2017, want het gebruik van reisapps stijgt. Inmiddels maakt 59 procent gebruik van apps van leveranciers, meer dan een verdubbeling vergeleken met het voorgaande jaar.

De volledige survey vindt u hier.


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vrouwelijke werknemer verbergt ware gevoelens op het werk
 Een derde van werkend Nederland heeft te maken met grensoverschrijdend gedrag
 CFO's willen kosten besparen vanwege recessiezorgen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf tips om zakenreizen optimaal voor te bereiden
 Zakenreis is goed voor de liefde
 Social media ook belangrijk voor de travel manager
 Flexibel vliegticket is de sleutel tot een succesvolle zakenreis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Werknemers gestrest, maar welzijnsprogramma’s blijven onderbelicht
Ruim helft Gen Z ervaring met uitbuiting of mishandeling op werk
Video-Leren: het hoe en waarom
Databeheer kritieke uitdaging voor succesvolle inzet AI
Pakt de werknemer meer macht in 2023 ?
Hoe reis je zakelijk zorgeloos en met plezier door Nederland?
Kwart werkend Nederland vindt werkgevers verantwoordelijk voor vitaliteit medewerkers
Nederlander met minimumloon gaat er maandelijks netto 216 euro op vooruit
Dealmakers in Europa optimistisch ondanks moeilijke marktomstandigheden
Week van het Werkgeluk in een extreem krappe arbeidsmarkt
meer top 10