zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mensen met schulden zijn beter af bij bedrijfsleven dan bij overheid

21 november 2016 - Mensen met schulden zijn beter af bij het bedrijfsleven dan bij de overheid. Waar slechts een op de vijf overheidsinstanties onderscheid maakt in het benaderen van klanten aan de hand van de betaal- en incassohistorie, geldt dit voor 44 procent van de commerciële organisaties.

Dat blijkt uit onderzoek van Lindorff. Bijna de helft van het bedrijfsleven (46 procent) hanteert verschillende betalingsvormen en betaaltermijnen voor klanten op basis van hun betaal- of incassohistorie. Bij de overheidsinstanties gebeurt dit nog maar bij 39 procent. Bedrijven die rekening houden met historische betaalgegevens kunnen eerder ingrijpen bij dreigende betaalachterstanden, waardoor schulden worden voorkomen.



Persoonlijke benadering
Carlijn Hofland, Marketing Manager bij Lindorff:" Met een persoonlijke benadering kunt u de klant behoeden voor een betaalachterstand. Vraag bijvoorbeeld een borg of aanbetaling voorafgaand aan de eerste levering, waardoor een buffer ontstaat die de eerste achterstand kan opvangen. Zowel overheidsinstanties als het bedrijfsleven kunnen pro-actiever en persoonlijker sturen op het incasseren van openstaande facturen. Benader een klant die één keer niet op tijd betaalt anders dan iemand dan structureel te laat is met betalingen. Zo verlaagt u het risico op schulden en beperkt u schade aan de klantrelatie."

Menselijke factor blijft belangrijk in credit management proces
61 procent van de overheidsinstanties vindt dat credit management verandert van een menselijk naar een digitaal proces. Bij het bedrijfsleven is slechts 47 procent het hiermee eens. Hofland: "Commerciële partijen erkennen de transformatie van een menselijk naar een meer digitaal proces, maar stellen dat persoonlijk contact tot de beste resultaten leidt. De menselijke factor voorkomt vaker dat klanten in de problemen komen en verkleint het percentage dat doorstroomt naar debiteurenbeheer. Toch zijn vooral overheidsinstanties nog van mening dat ze niet meer data nodig hebben voor het succesvol uitvoeren van hun credit managementproces. Dat is zonde, want zowel de instantie als de klant kunnen hier veel profijt van hebben."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ambtenaren beste betalers
 Nauwelijks fraude bij internetbankieren
 Financiële instellingen herkennen frauduleuze transacties vaak niet
 Betalingsachterstanden zijn mede oorzaak hoge werkloosheid in Europa
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10