zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mensen met schulden zijn beter af bij bedrijfsleven dan bij overheid

21 november 2016 - Mensen met schulden zijn beter af bij het bedrijfsleven dan bij de overheid. Waar slechts een op de vijf overheidsinstanties onderscheid maakt in het benaderen van klanten aan de hand van de betaal- en incassohistorie, geldt dit voor 44 procent van de commerciële organisaties.

Dat blijkt uit onderzoek van Lindorff. Bijna de helft van het bedrijfsleven (46 procent) hanteert verschillende betalingsvormen en betaaltermijnen voor klanten op basis van hun betaal- of incassohistorie. Bij de overheidsinstanties gebeurt dit nog maar bij 39 procent. Bedrijven die rekening houden met historische betaalgegevens kunnen eerder ingrijpen bij dreigende betaalachterstanden, waardoor schulden worden voorkomen.



Persoonlijke benadering
Carlijn Hofland, Marketing Manager bij Lindorff:" Met een persoonlijke benadering kunt u de klant behoeden voor een betaalachterstand. Vraag bijvoorbeeld een borg of aanbetaling voorafgaand aan de eerste levering, waardoor een buffer ontstaat die de eerste achterstand kan opvangen. Zowel overheidsinstanties als het bedrijfsleven kunnen pro-actiever en persoonlijker sturen op het incasseren van openstaande facturen. Benader een klant die één keer niet op tijd betaalt anders dan iemand dan structureel te laat is met betalingen. Zo verlaagt u het risico op schulden en beperkt u schade aan de klantrelatie."

Menselijke factor blijft belangrijk in credit management proces
61 procent van de overheidsinstanties vindt dat credit management verandert van een menselijk naar een digitaal proces. Bij het bedrijfsleven is slechts 47 procent het hiermee eens. Hofland: "Commerciële partijen erkennen de transformatie van een menselijk naar een meer digitaal proces, maar stellen dat persoonlijk contact tot de beste resultaten leidt. De menselijke factor voorkomt vaker dat klanten in de problemen komen en verkleint het percentage dat doorstroomt naar debiteurenbeheer. Toch zijn vooral overheidsinstanties nog van mening dat ze niet meer data nodig hebben voor het succesvol uitvoeren van hun credit managementproces. Dat is zonde, want zowel de instantie als de klant kunnen hier veel profijt van hebben."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Klant niet op één bij CFO
 Populariteit Rijksmuseum schiet omhoog
 Keuze tips voor de smartphone van de zaak
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ambtenaren beste betalers
 Nauwelijks fraude bij internetbankieren
 Financiële instellingen herkennen frauduleuze transacties vaak niet
 Betalingsachterstanden zijn mede oorzaak hoge werkloosheid in Europa
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Vijf slimme manieren die u helpen uw concurrenten te overtreffen
Nieuwe tech tools die uw wervingsproces kunnen moderniseren
Vijf fabels over het hergebruiken van software
Ruim 220. 000 mensen werken niet vanwege zorgtaken
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Bijna net zoveel vacatures als werklozen
Economisch beeld fractie minder gunstig
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
meer top 10