zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leren via internet succesvoller dankzij peer feedback

27 oktober 2016 - Uit onderzoek blijkt dat de meeste voortgang tijdens het leren wordt geboekt wanneer studenten elkaar feedback geven.

Jos Baeten, onlangs gepromoveerd op dit onderwerp: "Studenten die meer virtueel leren en vooral aan medestudenten feedback geven, behalen betere resultaten en ervaren ook een betere manier van leren. Daarnaast leveren ze ook feedback op een hoger niveau en zit er tevens een lerend effect in het geven van peer feedback."



Virtual Action Learning
Het gebruik van internet loont voor het leerproces van studenten, zo concludeert het onderzoek. Echter om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen is constructieve feedback nodig, interactie tussen studenten onderling en tussen de studenten en hun docenten: een continue betekenisvolle dialoog. "De feedback en reflectiecyclus binnen Virtual Action Learning zorgt voor deze verbinding," stelt Baeten.
Virtual Action Learning is een nieuw ontwikkeld opleidingsconcept dat als doel heeft aan te sluiten bij de persoonlijke leeromgeving van mensen die leven met veel technologie en sociale media. Het concept is gebaseerd op de sociaal-constructivistische leertheorie, waarbij we nieuwe informatie verbinden aan dat wat we al weten en waarbij sociale processen een belangrijke rol spelen bij het leren.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemers leren vaker met e-learning en meer van elkaar
 HR wil leren toegankelijker maken voor werknemers
 Bedrijven reserveren meer opleidingsbudget voor e-learning
 Inzet E-learning bij bedrijven blijft sterk groeien
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10