zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Generatie Y eist ontwikkelkansen op maat van werkgever

10 oktober 2016 - Organisaties die generatie Y aan zich willen binden moeten met zwaarder geschut komen dan een incidentele workshop of cursus. Om deze jonge talenten – geboren tussen 1980 en 2001 – te binden is het van belang dat de werkgever een actieve bijdrage levert aan hun ontwikkeling.

Daarnaast moeten deze medewerkers natuurlijk worden uitgenodigd om zelf de regie over hun carrière te nemen. Werkgevers doen er goed aan erachter te komen wat de interesses zijn van deze millennials, en nog belangrijker, wat hun wensen zijn als het gaat om ontwikkeling. Dit blijkt uit het whitepaper van Profile Dynamics.



Veeleisende generatie
Generatie Y bestaat uit een enthousiaste, optimistische en zelfverzekerde groep mensen die behoorlijk veeleisend kan zijn. Ze willen steeds meer, want werk moet leuk, uitdagend en bovenal divers zijn. Generatie Y wil iets bereiken in het leven en dus ook in hun loopbaan. Door ontwikkelkansen op maat aan te bieden, krijgen de jonge talenten de kans meer uit hun carrière te halen, hierdoor blijven ze geprikkeld. Daarnaast zorgt het op maat maken van ontwikkelkansen ervoor dat deze altijd goed aansluiten bij hun wensen.

Stimulerende werkomgeving
"Een stimulerende werkomgeving met een eindeloze stroom aan leer- en ontwikkelmogelijkheden, dát is waar generatie Y naar op zoek is," vertelt Wilma Kuipers, Director Business Development bij Profile Dynamics. "Hun verlangen naar innovatie en creativiteit moet bevredigd worden. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is door ontwikkelmogelijkheden te personaliseren, ofwel op maat te maken. Generatie Y beoordeelt hun werkgever niet alleen op de vraag hoe boeiend en afwisselend het werk is, maar ook hoe sterk ze geprikkeld en uitgedaagd worden. Door hen de kans te geven zich binnen de organisatie te ontwikkelen, op de wijze die zij zelf kiezen, kunt u jonge talenten aan de organisatie binden."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vijf tips om afval te reduceren in productie
 Hoogste aantal nieuwe motorrijders sinds 2002
 Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Generatie Y zoekt coach of mentor, geen ‘baas’
 Managementlessen van generatie Y
 Organisaties moeten begrip hebben voor motivatieverschillen generaties
 Generatie Y voorziet andere inrichting van HR
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
De meest belangrijke bedrijfsverzekeringen op een rijtje
Hoe werkt een laadpaal voor elektrische auto’s eigenlijk?
reacties
'Cybersecurity moet een schoolvak worden' (1) 
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
top10
Vier HR-trends voor 2020
Nederlanders bezorgd over de toekomst
Vijf leidende technologietrends
Nederlanders in Europese kopgroep digitale vaardigheden
Nederland in top tien economisch meest getroffen landen door coronavirus
Diversiteit in Raad van Commissarissen neemt gestaag toe
'Cybersecurity moet een schoolvak worden'
Bedrijfsleven leunt op achterhaald beleid wanneer het gaat om cyberveiligheid
Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Volop aandacht voor het menselijk kapitaal
meer top 10