zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Generatie Y eist ontwikkelkansen op maat van werkgever

10 oktober 2016 - Organisaties die generatie Y aan zich willen binden moeten met zwaarder geschut komen dan een incidentele workshop of cursus. Om deze jonge talenten – geboren tussen 1980 en 2001 – te binden is het van belang dat de werkgever een actieve bijdrage levert aan hun ontwikkeling.

Daarnaast moeten deze medewerkers natuurlijk worden uitgenodigd om zelf de regie over hun carrière te nemen. Werkgevers doen er goed aan erachter te komen wat de interesses zijn van deze millennials, en nog belangrijker, wat hun wensen zijn als het gaat om ontwikkeling. Dit blijkt uit het whitepaper van Profile Dynamics.



Veeleisende generatie
Generatie Y bestaat uit een enthousiaste, optimistische en zelfverzekerde groep mensen die behoorlijk veeleisend kan zijn. Ze willen steeds meer, want werk moet leuk, uitdagend en bovenal divers zijn. Generatie Y wil iets bereiken in het leven en dus ook in hun loopbaan. Door ontwikkelkansen op maat aan te bieden, krijgen de jonge talenten de kans meer uit hun carrière te halen, hierdoor blijven ze geprikkeld. Daarnaast zorgt het op maat maken van ontwikkelkansen ervoor dat deze altijd goed aansluiten bij hun wensen.

Stimulerende werkomgeving
"Een stimulerende werkomgeving met een eindeloze stroom aan leer- en ontwikkelmogelijkheden, dát is waar generatie Y naar op zoek is," vertelt Wilma Kuipers, Director Business Development bij Profile Dynamics. "Hun verlangen naar innovatie en creativiteit moet bevredigd worden. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is door ontwikkelmogelijkheden te personaliseren, ofwel op maat te maken. Generatie Y beoordeelt hun werkgever niet alleen op de vraag hoe boeiend en afwisselend het werk is, maar ook hoe sterk ze geprikkeld en uitgedaagd worden. Door hen de kans te geven zich binnen de organisatie te ontwikkelen, op de wijze die zij zelf kiezen, kunt u jonge talenten aan de organisatie binden."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Generatie Y zoekt coach of mentor, geen ‘baas’
 Managementlessen van generatie Y
 Organisaties moeten begrip hebben voor motivatieverschillen generaties
 Generatie Y voorziet andere inrichting van HR
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10