29 augustus 2016 -
Een goede relatie opbouwen met uw klant leidt tot een win-win situatie. Klanten winnen met een betere service, gerichte oplossingen en een partner die anticipeert op hun behoeften en hen helpt zakelijke problemen te overwinnen. U met meer omzet en meer (terugkerende) klanten.
Het is aan de salesprofessional om de toegevoegde waarde van zijn organisatie helder te communiceren en een relatie gebaseerd op vertrouwen op te bouwen.
Creëer
Creëer en implementeer verkoopstrategieen die het koopproces faciliteren. Ga uit van de voordelen die uw klant behaalt met de koop, niet met de voordelen die u zelf haalt uit de verkoop.
Werk samen
Werk samen met uw klanten aan oplossingen, biedt inzicht en waarde. Luister goed naar de klant en kom met oplossingen die naadloos aansluiten op zijn behoefte.
Verbind
Vebind u aan de klant met een relatie die gebaseerd is op vertrouwen. Op die manier geeft hij u toegang tot de dilemma’s waar hij tegenaan loopt (en misschien niet direct mee te koop loopt) en kunt u echt goede oplossingen bieden.
Verdiep u in de klant
Elimineer bezwaren en minimaliseer de noodzaak om te onderhandelen. Dit betekent dat u tussen de regels door moet lezen en zodoende kunt anticiperen op problemen en uitdagingen.
Bevestig
Blijf uw relatie bevestigen door steeds met nieuwe oplossingen te komen. Verras uw klant door ook na de verkoop in contact te blijven en in te blijven spelen op zijn nieuwe wensen en behoeften.