zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Laatste kans voor anti-cyclisch adverteren

13 januari 2004 - Anti-cyclisch adverteren is adverteren wanneer anderen het niet doen. De Boston Consulting Groep kwam in het voorjaar van 2002 al met een rapport hierover.

De kosten zijn op dit moment aantrekkelijk laag en een campagne levert vijf procent meer op, aldus Marketing Online.



Hobbel
De grootste hobbel zit hier voor veel marketeers bij de boekhouders. Ook directies denken dat het beter is om te snijden in variabele kosten dan in structurele. Toch zijn er bedrijven die anticyclisch adverteren. Ook zijn er branches waar over de hele linie wordt geprobeerd met meer adverteren de zaak op peil te houden, denk aan de automobielindustrie met in Duitsland zowel BMW en Audi als Opel die flink in de buidel hebben getast. Andere opmerkelijke antihelden in dat land zijn de discounters en bijvoorbeeld Unilever, Procter & Gamble, l' Oréal, Henkel en Axel-Springer-Verlag.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10