zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Generatie Y stelt hogere eisen aan snelheid, capaciteit en dienstverlening

13 juni 2016 - De millenniumgeneratie - ook wel aangeduid als 'Generatie Y' - gaat een flinke stempel drukken op de toekomstige netwerken. Vergeleken met babyboomers stellen 'millennials' namelijk hogere eisen aan de capaciteit en flexibiliteit van het netwerk. Ook verwachten ze een breder aanbod aan diensten en andere factureringsmodellen.

Tot deze conclusie komt CommScope na een onderzoek naar de levensstijl en het uitgavenpatroon van millennials, een aanduiding voor personen geboren tussen 1980 en 2000. CommScope drukt netwerkoperators dan ook op het hart om rekening te houden met deze maatschappelijke veranderingen. Maar ook andere beroepsgroepen zoals netwerkarchitecten, installateurs, CIO's en vastgoedontwikkelaars krijgen met de veranderingen te maken.


 
Dominant op de arbeidsmarkt
Millennials vormen in 2025 drie kwart van de wereldwijde beroepsbevolking. Door deze oververtegenwoordiging hebben de voorkeuren en uitgavenpatronen van deze belangrijke groep een directe impact op content- en telecomserviceproviders. Zo was tijdens het onderzoek 77 procent van de respondenten het 'eens' of 'zeer eens' met de stelling dat het altijd en overal mogelijk moet zijn om video te streamen. Die dienstverlening mag best iets kosten. De helft van de respondenten heeft vijf procent van het jaarsalaris over voor supersnel internet.
 
Andere belangrijke bevindingen uit het rapport
•             Meer dan 85 procent van de millennials heeft de beschikking over een smartphone.
•             Millennials zijn verknocht aan internet. Ze zijn zelfs bereid om zaken als sanitair, verwarming, airconditioning, persoonlijk vervoer en kabeltelevisie op te geven voor de connectiviteit en elektriciteit die nodig is om de mobiele telefoon, laptop of tablet op te laden.
•             Twee derde van de millennials is het 'eens' of 'zeer eens' met de stelling dat social media de belangrijkste vorm van sociale communicatie is. Bij de babyboomers is dit een derde.
•             Drie kwart van de millennials wil graag zelf de internetsnelheid aan kunnen passen aan de activiteiten - en is ook bereid daarvoor te betalen.
Deze bevindingen wijzen op een aantal trends en eisen waar netwerkserviceproviders rekening mee moeten houden:
•             Providers van draadloze netwerken moeten blijven investeren in het bouwen en uitbreiden van hun netwerken. Voor de realisatie van inpandige draadloze netwerken doen bedrijven, retailers, hotels en andere organisaties er goed aan om de samenwerking te zoeken met de providers.
•             Draadloze netwerken moeten een steeds hogere snelheid, meer capaciteit en een lagere latency bieden. Cloudgebaseerde Radio Access Networks (Cloud RAN's), virtualisatie en 5G-technologieën kunnen hierbij helpen.
•             Glasvezel wordt steeds verder richting de randen van het netwerk uitgerold, om daar te voorzien in hogere bandbreedtes en lagere latency.
•             Software-Defined Networking (SDN) en Network Function Virtualization (NFV) verbeteren de netwerkefficiëntie en -capaciteit daar waar nodig en maken het eenvoudiger om netwerken aan te passen.

Connectiviteit anders invullen
"Millennials zijn over een paar jaar goed voor het leeuwendeel van de aankopen. Omdat ze veel belang hechten aan mobiele apparaten en een snelle toegang tot internet, nemen de eisen die worden gesteld aan connectiviteit alleen maar toe. Om aan de verwachtingen te voldoen, moet die connectiviteit wel anders worden ingevuld dan bij vorige generaties," zegt Morgan Kurk, chief technology officer bij CommScope. "Met onze ervaring, innovatief vermogen en brede portfolio van draadloze en bekabelde netwerkoplossingen blijven wij serviceproviders, datacenteroperators en bedrijven helpen om deze nieuwe generatie consumenten optimaal te bedienen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele apps zijn het nieuwe gezicht van bedrijven
 Generatie Y bij uitstek geschikt voor customer service center van de toekomst
 Onze manier van werken verandert
 Sociaal samenwerken vormt de brug met generatie Y
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10