zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Inzicht in de trends in B2B Marketing

30 mei 2016 - Waar zijn B2B marketeers anno 2016 mee bezig en waar zouden ze zich mee bezig willen of moeten houden? Wat zijn de doelstellingen van B2B marketeers, waar worden ze ‘op afgerekend’ en hoe gaan zij de uitdagingen aan om succes te behalen? U vindt de antwoorden in het B2B Marketing Trendrapport 2016.

Het rapport is de uitwerking van onderzoek dat door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker is uitgevoerd onder B2B marketeers in Nederland. Het rapport geeft inzicht in hoeverre de gesignaleerde trends invloed hebben op de activiteiten van B2B marketeers. In het rapport worden achttien conclusies getrokken die zijn verdeeld over drie thema’s: content marketing, marketing automation en accountability.



Drie opvallendste conclusies
 
  • Conclusie in trend ‘Content marketing’:
    70 procent van de marketeers past content marketing toe
  • Conclusie in trend ‘Marketing automation’:
    25 procent van de marketeers werkt met een marketing automation oplossing
  • Conclusie in trend ‘Accountability’:
    70 procent van de marketeers maakt zijn resultaten inzichtelijk

  • Doel onderzoek
    Het B2B Marketing Trendrapport is een initiatief van PIM en Blinker en in deze vorm tot stand gekomen als gevolg van een intensieve samenwerking tussen beide organisaties. Er is gekozen voor een aanpak waarbij de uitkomsten van kwalitatief onderzoek input vormen voor een grootschalig kwantitatief onderzoek. Aan het kwantitatieve deel van het onderzoek hebben in totaal 533 marketeers meegewerkt.
    "Het B2B Marketing Trendrapport geeft inzicht in wat er op dit moment speelt bij B2B marketeers en deze inzichten en resultaten geven hen de ruimte om zich te spiegelen aan hun soortgenoten of om zich te laten inspireren dingen anders te doen of bekijken. Daarom vinden wij het belangrijk om dit onderzoek te doen," vertelt Mark van den Berg, Commercieel Manager bij Blinker. 

    Benieuwd naar alle resultaten? Download het rapport hier.

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Flexibel werken maakt bedrijven competitiever
     Explosieve groei in aantal aanvallen op populaire vergadertool
     Organisaties slagen er niet in waardevolle gegevens voldoende te beschermen
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     'Merken bieden nog geen consistente ervaring'
     Klanten halen te weinig uit hun marketingsoftware
     In zeven stappen uw contentplan op papier
     B2B e-mails scoren op alle facetten beter dan B2C e-mails
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    A life changing event
    Zaterdag 30 maart - Flora Boskoop - 10.00 - 16.00 uur. Een interactief seminar met Pieter Frijters met als onderwerpen: burn-out, paniekaanvallen, (spreek)angst, piekeren en assertiviteit. Bekijk de video voor een impressie van het seminar.
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Ontwikkelingen in de markt van drukwerk
    Vergroot uw rendement in 2019 door reviews op NederlandReview Review marketing
    reacties
    Werk beďnvloedt privéleven negatief  (1) 
    Nederlanders onderschatten beveiligingsrisico’s van computers (1) 
    Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel (1) 
    Vier apps verantwoordelijk voor 82 procent van mobiel dataverbruik iOS (1) 
    Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie (1) 
    Evenveel vrouwen als mannen met hbo- of wo-diploma (1) 
    Kortsluiting bij energieleveranciers (2) 
    top10
    Wat organisaties verwachten van de financiële afdeling van 2025
    Een derde van de werkenden vindt zichzelf slimmer dan zijn of haar baas
    Klimaatakkoord kan ruim 70. 000 banen creëren
    'Er is een cyberoorlog gaande'
    Energie en klimaat prominent in provinciale verkiezingsprogramma’s
    Dit zijn de drie meest voorkomende spearphishing-aanvallen
    Helft C-level leidinggevenden voert transformatie-initiatieven door zonder duidelijke strategie
    Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje
    Fors minder jongeren gebruiken desktop pc om te internetten
    Cao-afspraken opnieuw hoger
    meer top 10