zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Inzicht in de trends in B2B Marketing

30 mei 2016 - Waar zijn B2B marketeers anno 2016 mee bezig en waar zouden ze zich mee bezig willen of moeten houden? Wat zijn de doelstellingen van B2B marketeers, waar worden ze ‘op afgerekend’ en hoe gaan zij de uitdagingen aan om succes te behalen? U vindt de antwoorden in het B2B Marketing Trendrapport 2016.

Het rapport is de uitwerking van onderzoek dat door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker is uitgevoerd onder B2B marketeers in Nederland. Het rapport geeft inzicht in hoeverre de gesignaleerde trends invloed hebben op de activiteiten van B2B marketeers. In het rapport worden achttien conclusies getrokken die zijn verdeeld over drie thema’s: content marketing, marketing automation en accountability.



Drie opvallendste conclusies
 
  • Conclusie in trend ‘Content marketing’:
    70 procent van de marketeers past content marketing toe
  • Conclusie in trend ‘Marketing automation’:
    25 procent van de marketeers werkt met een marketing automation oplossing
  • Conclusie in trend ‘Accountability’:
    70 procent van de marketeers maakt zijn resultaten inzichtelijk

  • Doel onderzoek
    Het B2B Marketing Trendrapport is een initiatief van PIM en Blinker en in deze vorm tot stand gekomen als gevolg van een intensieve samenwerking tussen beide organisaties. Er is gekozen voor een aanpak waarbij de uitkomsten van kwalitatief onderzoek input vormen voor een grootschalig kwantitatief onderzoek. Aan het kwantitatieve deel van het onderzoek hebben in totaal 533 marketeers meegewerkt.
    "Het B2B Marketing Trendrapport geeft inzicht in wat er op dit moment speelt bij B2B marketeers en deze inzichten en resultaten geven hen de ruimte om zich te spiegelen aan hun soortgenoten of om zich te laten inspireren dingen anders te doen of bekijken. Daarom vinden wij het belangrijk om dit onderzoek te doen," vertelt Mark van den Berg, Commercieel Manager bij Blinker. 

    Benieuwd naar alle resultaten? Download het rapport hier.

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
     Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
     'Flexibele workforce heeft onvoldoende kennis en vaardigheden in huis'
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     'Merken bieden nog geen consistente ervaring'
     Klanten halen te weinig uit hun marketingsoftware
     In zeven stappen uw contentplan op papier
     B2B e-mails scoren op alle facetten beter dan B2C e-mails
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
    Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
    reacties
    HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
    Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
    Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
    Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe (2) 
    Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties (1) 
    Porsche 911 Speedster heeft een prijs (1) 
    Drie handige chat-apps voor op kantoor (1) 
    top10
    Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe
    Technologie als retentie- en wervingstool van medewerkers in 2019
    Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
    Vijf technologische oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen
    Drie handige chat-apps voor op kantoor
    Data scientists besteden 80 procent van hun tijd aan opschonen en structuren data
    Werknemer onzeker of zijn vaardigheden over vijf jaar nog nodig zijn
    HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers
    Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties
    Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019
    meer top 10