zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een op de vijf consumenten sluit hypotheek liefst volledig online af

2 maart 2016 - Bijna één op de vijf Nederlandse consumenten sluit een hypotheek het liefst volledig online af, dus zonder tussenkomst van een intermediair. Dat blijkt uit onderzoek van Hyarchis.

In samenwerking met Markeffect zijn ruim 1.100 Nederlandse consumenten gevraagd naar hun eventuele interesse hierin. Het grootste deel van de Nederlandse consumenten neemt een meer afwachtende houding aan. 54 procent zegt dat het volledig online afsluiten van een hypotheek hen niet aanspreekt.


 
Man vs. vrouw en jong vs. oud
Het onderzoek legt ook een flink aantal significante verschillen bloot. Zo staan consumenten in de leeftijdscategorie van achttien tot en met 34 jaar meer open voor het volledig online afsluiten van een hypotheek (22 procent) dan mensen in de leeftijdscategorie 50 jaar of ouder (veertien procent). Daarnaast zijn meer mannen hierin geïnteresseerd dan vrouwen (respectievelijk 24 procent en elf procent).
Serge Leclercq, commercieel directeur van Hyarchis over de onderzoeksresultaten: "Uit de cijfers blijkt dat jonge consumenten – de groep die hoogstwaarschijnlijk nog één of meerdere hypotheken zal afsluiten – het meest open staan voor een volledig digitaal hypotheekaanvraagproces. Deze cijfers zijn een duidelijk signaal voor hypotheekverstrekkers om eens goed naar de eigen processen te kijken. Klanten willen volledig centraal staan in de dienstverlening. Met name voor de jongere generatie betekent dat dat zij invloed én inzicht hebben op het hypotheekproces. Hypotheekverstrekkers en intermediairs hebben het vaak op het gebied van de frontoffice dik in orde, maar om volledig online te kunnen samenwerken met klanten moeten ook de mid- en backoffice processen volledig digitaal worden. Dé uitdaging van dit moment."
 
Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het onderzoeksrapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?’. Tevens is er een speciale hypotheekbijlage gepubliceerd.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
 Vijf zegeningen van een burn-out
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aantrekkende economie geeft boost aan online samenwerken in hypotheekbranche
 Staren huizenkopers zich blind op lage hypotheekrentes?
 Vreugde lage hypotheekrente teleurstelling bij spaarhypotheek
 Hypotheekadviseur toont te weinig initiatief
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
top10
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Vijf zegeningen van een burn-out
Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
meer top 10