zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven betalen facturen steeds sneller

12 februari 2016 - Facturen in het Nederlandse bedrijfsleven zijn nog nooit zo snel voldaan als in het afgelopen jaar. Uit de barometer betaalgedrag van Graydon blijkt dat de gemiddelde factuur na 42,3 dagen betaald is.

Ofwel een daling van vier procent ten opzichte van het jaar ervoor. In het laatste kwartaal van 2015 noteerden we zelfs een record van 40,9 dagen, dat is een daling van bijna zeven  procent t.o.v. het vierde kwartaal 2014. Opvallend is het betaalgedrag van de (semi) overheid, die twee gezichten laat zien. Hierbij is er vooral een groot verschil tussen de dienstverlenende overheid en de nutsbedrijven.  Dit toont aan dat er nog steeds ruimte is om het betaalgedrag te verbeteren.  



Lees verder op Brisk Magazine.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Innovatieve betaaldiensten winnen terrein
  Betalingen in opkomende economieën blijven steeds langer uit
 MKB dupe van te laat betaalde facturen
 Marktonderzoek digitale factuurverwerking 2016 van start
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10