zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grote rol Social Media in de strijd van zorgverzekeraars

8 februari 2016 - Ook Social Media hebben weer een rol gespeeld in de afgelopen tijd waarin de zorgverzekeraars alles op alles hebben gezet om nieuwe verzekerden aan te trekken en oude klanten te behouden.

ITDS Groep heeft de activiteiten en webcare van de zorgverzekeraars bijgehouden vanaf begin november tot halverwege januari. Hoe groot was de rol van Social Media? Wat waren de ‘Trending Topics’? Wanneer ontvingen zorgverzekeraars de meeste vragen?


Evenals vorig jaar lag de piekperiode van webcare vragen tussen 26 - 31 december. De drukste dag was 30 december waarbij de verzekeraars 2.418 vragen en opmerkingen op zich afgevuurd kregen via Facebook en Twitter. Dit is ongeveer 4x meer dan het dagelijkse gemiddelde over 2015. Zilveren Kruis, Ditzo en Menzis kregen de meeste vragen. Het grootste aantal reacties kwam binnen via Facebook. Dit kwam met name door de succesvolle hartstocht-actie van Ditzo.

Feestdagen
De piek van vragen lag precies rondom de feestdagen. De vraag is: ‘Hoe gaan verzekeraars hiermee om?’ Op eerste kerstdag werden door de meeste verzekeraars nog wel een aantal vragen beantwoord. Op tweede kerstdag beantwoordden alleen Menzis, VGZ, Univé, Zorg en Zekerheid, Anderzorg en Bewuzt nog vragen. Tijdens oudejaarsavond werden alleen nog vragen beantwoord door Menzis, Anderzorg en IZZ. De laatste vraag werd beantwoord door Anderzorg om 22:34 uur!

Waar ging het over?
Lage premie, eigen risico en vrije keuze waren ook dit jaar weer hot topics. De #dehartstocht actie van Ditzo om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen staat in de top 3 van meest gebruikte hashtags deze zorgperiode. Niet alleen werd er volop over deze actie getwitterd, maar er werden ook selfies met het blauwe hart gedeeld op de Facebook pagina. Naast de #dehartstocht werden #ZilverenKruis en #VGZ vaak genoemd.

Januari
In januari nam de activiteit op Facebook en Twitter weer af. De ‘trending topics’ waren het contact met de klantenservice, berichten over overstappen en vragen over de brief met de zorgpas. In de eerste week van januari werden er nog 3.633 berichten

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De meest impactvolle tech trends in 2016
 Nederlandse bedrijven op social media: 300. 000 excuses in halfjaar tijd
 Transparantie key voor goede dienstverlening
 Aegon NL beste Europese verzekeraar op Social Media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10