zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie belangrijkste online trends in 2016

7 januari 2016 - Onlangs maakte het CBS bekend dat Nederland aan kop gaat wat betreft het aantal internetverbindingen: bijna 96 procent van de inwoners beschikt in huis over een aansluiting. Ook als het gaat om de snelheid van internet, staat ons land in de wereldwijde top vijf.

De impact van online mogelijkheden en initiatieven is dan ook enorm. Reggefiber blikt vooruit op het nieuwe jaar en zet de drie belangrijkste internettrends op een rij.  


 
The Connected Home
Het is inmiddels eerder regel dan uitzondering dat er in één huis meerdere devices aanwezig zijn. Maar behalve de alomtegenwoordige smartphone, tablet en laptop, duiken er ook steeds meer slimme huishoudelijke apparaten op. Meer dan de helft van de Nederlanders verwacht in de komende jaren nog meer apparaten in huis te hebben die zijn aangesloten op internet. In 2016 zal deze trend doorzetten en is The Connected Home niet langer alleen besteed aan ‘early adopters’.
Het beschikken over slimme apparatuur wordt steeds gemakkelijker. Energieleveranciers bieden bijvoorbeeld actief slimme thermostaten aan en bij de aanschaf van een nieuwe wasmachine is een ingebouwde sensor steeds vaker een standaard feature. Volgens Gartner leidt dit tot ‘The Device Mesh’: er komen steeds meer informatiepunten die data uitwisselen met mensen, bedrijven en apparaten.
 
Opkomst van video
Er verschijnt steeds meer beeldmateriaal online en hier maken we gretig gebruik van. Via on demand-diensten zoals Netflix, Uitzending Gemist en Videoland streamen we films en tv-series op momenten dat het ons uitkomt en op het device dat we op dat moment voor handen hebben of graag gebruiken.
 In 2016 zien we een duidelijke verschuiving van alleen professioneel geproduceerde video-content naar zowel professionele als persoonlijke content. Want ook voor het delen van persoonlijke ervaringen of het raadplegen van bijvoorbeeld gebruikershandleidingen zetten we steeds vaker video in. Dat is met name te merken aan de toenemende populariteit van YouTube. Volgens Ericsson is twintig procent van de jongeren tussen de zestien en negentien jaar zeker drie uur per dag op YouTube te vinden. De verwachting is dat deze groep in 2016 alleen maar zal groeien en dat de rol van video toeneemt.
 
Service op afstand
Ontwikkelingen zoals de onzekere economische situatie en de opkomst van nieuwe technologische mogelijkheden stimuleren de creativiteit. Service op afstand is een trend die in 2016 in steeds meer sectoren, zoals zorg en onderwijs, een vaste plek krijgt.                
De besparingen in de zorg worden deels opgevangen door de zelfstandigheid van zorgbehoevenden te stimuleren en met behulp van technologie alternatieve oplossingen te realiseren. Uit onderzoek van Reggefiber bleek al dat een derde van de Nederlanders verwacht meer gebruik te gaan maken van digitale zorg. Ook in het onderwijs zien we deze ontwikkeling terug: bijna 70 procent denkt dat leren op afstand de toekomst is.
 
Impact internet
Richard Dusink, Manager Marketing en Sales bij Reggefiber: "De impact van internet op ons dagelijks leven was al enorm, maar wordt zeker niet minder in 2016. Zowel in het persoonlijke als in het professionele leven vertrouwen we op de online mogelijkheden en een stabiele, toekomstvaste basis is belangrijker dan ooit. Steeds meer Nederlanders stappen daarom over op glasvezel. Inmiddels zijn er in Nederland al meer dan twee miljoen huishoudens in 220 gemeenten die vertrouwen op deze snelle en stabiele infrastructuur."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een succesvol en efficiënt 2016 door online samenwerken met klanten
 Transparantie key voor goede dienstverlening
 Privacy klant steeds groter punt van zorg bij online samenwerken
 Consument wil vlotheid, veiligheid en video bij online shoppen
 
 
reacties
 
Glasvezelvergelijken.net  |   | 
29-11-2016
 | 
14:32 uur
Steeds meer mensen stappen over op glasvezel, dat merken wij ook.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10