zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een ster meer of minder voor een hotelkamer kan u aardig wat besparen

30 december 2015 - Hotelkamerprijzen stijgen en dalen niet altijd evenredig met hun sterrenclassificaties: een ster opgeven kan u zomaar extra geld besparen, waardoor u uw verblijf met één à twee dagen kunt verlengen. Aan de andere kant hoeft een hogere sterrenclassificatie niet te betekenen dat de prijs enorm stijgt, wat luxe weer heel betaalbaar maakt.

 De Hotel Price Index van Hotels.com toont de gemiddelde prijzen die in 70 steden werden betaald door Europese reizigers in de eerste zes maanden van 2015. Ook laat het zien in welke steden het voor reizigers aantrekkelijk was om een ster meer of minder te boeken.



Het verschil tussen drie en vier sterren liep op tot 175 euro
Als u in de eerste zes maanden van 2015 in een viersterrenhotel wilde verblijven, kon het geen kwaad om ook eens driesterrenhotels te bekijken. Zo kostte een viersterrenhotel in Cancun, Mexico, tot wel 175 euro meer dan een driesterrenhotel. Vier sterren waren ook een stuk duurder dan drie sterren in Boston en Los Angeles, met een verschil van respectievelijk 108 en 99 euro. Van de steden waar het verlagen van vier naar drie sterren het meeste opleverde, lagen er slechts twee buiten Amerika. In Nice en Tokio betaalden reizigers gemiddeld 73 minder voor een driesterrenhotel dan voor een viersterrenhotel.

De vierde ster voor slechts dertien euro
In andere steden hoefden reizigers geen groot extra budget te hebben om voor vier sterren in plaats van drie te kiezen. De beste optie was Kaapstad, waar reizigers gemiddeld slechts dertien euro meer betaalden voor een extra ster. Ook in Helsinki en Warschau was het een slimme zet om voor meer te kiezen. De meerprijs voor een viersterrenhotel was hier namelijk respectievelijk veertien en vijftien euro. In de Poolse hoofdstad kon u zelfs een accommodatie met vijf sterren overwegen. Dit kostte u namelijk slechts 31 euroextra vergeleken met de viersterrenclassificatie.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Luxe hoeft niet duur te zijn
 Conferenties drijven hotelprijs Amsterdam op
 Chinese draak wordt groter met sterke groei in internationale reizen
 Top tien verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10