zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Singles in wintermaanden massaal op zoek naar partner

11 november 2015 - Een onderzoek van datingsitekiezen.nl toont aan dat één derde van alle alleenstaande Nederlanders in de wintermaanden intensiever op zoek gaat naar een potentiële date.

In totaal zijn ruim 1600 Nederlandse singles ondervraagd. De feestdagen en de jaarwisseling geven singles een goede zet in de rug bij het zoeken naar een partner. Dit is met name te merken aan de toenemende inschrijvingen op datingsites en single evenementen.



Actiever zoeken naar partner
In het onderzoek geeft 34 procent van de deelnemers aan in de wintermaanden actiever te zoeken naar een nieuwe partner. Zes procent van de ondervraagden is van plan zich in de wintermaanden in te schrijven voor een singles evenement en meer dan kwart van de singles verwacht daadwerkelijk een date te regelen. Uit de cijfers blijkt ook dat 39 procent van de alleenstaanden mannen en vrouwen opkijken tegen de feestdagen. De meest genoemde reden is dat men tijdens de feestdagen extra wordt geconfronteerd met het verlangen naar een partner.
Volgens de website is er een duidelijke verklaring voor de resultaten: "De angst om alleen te zijn met de kerstdagen of tijdens de jaarwisseling zorgt ervoor dat singles wakker worden geschud."

Een uitgebreid verslag van het onderzoek is hier te vinden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse single is sportief met buikje
 Hoogopgeleide single stelt te lage eisen aan partner
 Singles willen gezonder leven
 Nederlandse single niet bang voor bezuinigingen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10