zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoogopgeleide single stelt te lage eisen aan partner

30 maart 2015 - Hoogopgeleide singles worstelen met het vinden van een partner van het juiste kaliber. Het CBS herkent in de ontwikkelingen en cijfers dat hoogopgeleiden graag hun evenknie willen vinden en dat dat in sommige leeftijdscategorieën een flinke uitdaging is.

Dat deze hoogopgeleide professionals struikelen als zij het datingpad op gaan, heeft volgens datingcoach Denise Janmaat voornamelijk andere oorzaken. Zo ziet zij deze singles vooral de slag missen doordat zij bij het begin van hun zoektocht te laag inzetten. 


 
Hogere eisen aan partner   
Vaak  wordt aangegeven dat de hoogopgeleide single te hoge eisen aan de partner stelt. "Ze kunnen niet hoog genoeg zijn," zo weet Janmaat uit de praktijk. "Hoe duidelijker het beeld van de gewenste partner is, des te makkelijker die partner gevonden kan worden." Zij merkt dat de professional over het algemeen te vroeg water bij de wijn doet en daardoor uiteindelijk een te flauw aftreksel van de gewenste partner vindt. Die relatie loopt dan veelal stuk. De ervaring van Janmaat heeft haar geleerd, dat juist de single die aandacht besteedt aan het helder krijgen van zijn of haar wensen, de meeste kans heeft om binnen een paar maanden De Ware te ontmoeten.

Zakelijk succes is anders dan succes in het liefdesleven
Het merendeel van deze professionals heeft succes in zijn of haar job en weet wat ervoor nodig is om dat te bereiken. Het vertalen van die zakelijke vaardigheden naar het privé-leven blijkt moeilijker dan zij zelf verwachten. Zo is het aansturen van een team iets heel anders dan het managen van je relatie. Een collega is voor andere argumenten gevoelig dan de partner; die laatste wil ook anders benaderd worden.  Het lijkt een open deur, doch het aanvoelen van en communiceren met de partner is regelmatig onderwerp van de coaching door Janmaat.

Zakelijk voordeel leuke 'bijwerking' van daten
Janmaat vertelt dat daten de ultieme vorm van persoonlijke ontwikkeling is, die de professionals geen windeieren legt. Wat zij tijdens het daten leren, helpt hen vaak ook in hun zakelijke omgeving vooruit. De oorzaak van het nog niet vinden van de juiste partner blijkt namelijk vaak ook iets te zijn dat zich in het zakelijk verkeer manifesteert. Door daarmee aan de slag te gaan, heeft dat ook effect op het professionele vlak.
Natuurlijk blijft het vinden van de partner waarmee gelachen én gefilosofeerd kan worden, het primaire doel van het daten. Samen kunnen sparren én genieten van het leven, zijn belangrijke voorwaarden. De hoogopgeleide professional wil graag zo snel en makkelijk mogelijk dat doel bereiken.

Gratis training
Denise Janmaat verzorgt voor hoogopgeleide professionals de gratis Online Training 'Hoe je als hoogopgeleide professional die partner van jouw kaliber wél vindt'. Deze vindt plaats op maandag 30 maart van 20.30 tot 21.30 uur, online zodat die vanuit de luie stoel gevolgd kan worden. Deelname is gratis. Aanmelding is eveneens gratis en kan via deze link.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Singles willen gezonder leven
 'Singles geven positieve impuls aan economie'
 ‘Achter een succesvolle zakenman staat een vrouw'
 Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10