zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Private leaserijder was niet op zoek naar andere auto

22 september 2015 - Bijna de helft van de privé leaserijders (42 procent) was niet actief op zoek naar een andere auto, zo blijkt uit onderzoek van LeasePlan Nederland onder ruim 500 private leaseklanten.

Meer dan een derde van de ondervraagden had zelfs nog nooit van private lease gehoord, voordat zij een private leasecontract afsloten (36 procent). Inzet van retailkanalen om privé lease bekender te maken bij het publiek, brengen het in een stroomversnelling.



Groeiende belangstelling
LeasePlan ziet de belangstelling voor private lease bij consumenten fors groeien. Enkele jaren geleden was er nog sprake van koudwatervrees. Inmiddels blijken steeds meer Nederlanders het gemak en de voordelen van een nieuwe auto tegen een vast bedrag per maand in te zien. Het is een serieus en voordelig alternatief voor een eigen auto geworden.

Gemak en zorgeloos rijden
Voor de private leaserijders zijn gemak, zekerheid en zorgeloos rijden doorslaggevend om over te stappen op private lease, zo laat het onderzoek zien. Martijn Versteegen, Marketing Directeur bij LeasePlan Nederland: "Nieuwe klanten geven aan dat private lease voelt als 'een nieuwe auto zonder de zorgen van een auto'. Je komt niet voor vervelende verrassingen te staan op het gebied van onderhouds- en reparatiekosten. Ook bandenwissel, verzekering, wegenbelasting en pechhulp zijn inbegrepen. Een oud vooroordeel dat lease inflexibel zou zijn, verliest bovendien steeds meer aan kracht."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren
 Gelaagde security belangrijker dan ooit door toename verschillende malware-varianten
 Kwart hoogopgeleiden zoekt andere baan vanwege leidinggevende
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Peugeot 308 SW populairste lease-auto in augustus
 Hyundai meest bestelde merk van de maand juli
 Leasen kan zomaar een stuk onvoordeliger worden
 Nieuwe run op zuinige leaseauto’s
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren  (1) 
Nieuwe, sportieve BMW 128ti heeft historisch verantwoorde naam (1) 
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (2) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
top10
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
Ruim één op de vijf organisaties heeft geen HR-strategie
Een op vijf stoort zich aan partner wanneer ze samen series kijken
Slechts kwart collega’s voelt zich echt veilig op kantoor
Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(’s) op uiterlijk
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
Vier technologietrends die managers in de gaten moeten houden
Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
meer top 10