zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online shopper slaat 's avonds zijn slag

27 juli 2015 - Ondanks het toenemende gebruik van smartphones en tablets, doet de Nederlandse consument haar online aankopen nog steeds liever 's avonds thuis op laptop of PC.

Zo blijkt uit onderzoek van JouwAanbieding.nl. Er wordt gedurende de dag via mobiele devices regelmatig in de etalages van de Nederlandse webwinkels gekeken, maar daadwerkelijke bestellingen worden pas in de avonduren geplaatst.



Online window shoppen
De jacht op online aankopen vindt in Nederland voornamelijk overdag plaats, maar daadwerkelijke bestellingen worden vaak pas later in de avonduren geplaatst. Dit is het meest opmerkelijke resultaat van het onderzoek dat JouwAanbieding.nl onlangs onder 500 respondenten afnam.

Mobiel gebruik
Webwinkels zijn continu bezig met de optimalisatie van hun mobiele betalingsproces zodat ook via smartphones en tablets eenvoudig online aankopen kunnen worden gedaan. Deze positieve ontwikkeling heeft op Nederlandse shoppers nog weinig invloed. Uit het onderzoek blijkt dat 65 procent een online bestelling liever op laptop of PC voltooit. Daarnaast is er een duidelijke voorkeur zichtbaar in het tijdstip waarop aankopen via het internet worden gedaan; 66 procent van de respondenten geeft aan het liefst in de avond te shoppen, ten opzichte van 34 procent die liever overdag online winkelt. Deze uitkomst heeft uiteraard ook te maken met het feit dat men in verband met werk en andere verplichtingen pas in de avond de tijd neemt om een betaling af te ronden, terwijl het vluchtig bekijken van een website of nieuwsbrief overdag vrij weinig tijd in beslag neemt.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
 WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
 Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele websites nog steeds vaak niet gebruiksvriendelijk
 Langzame apps en websites verjagen online shopper
 Nederlander valt ook online voor korting
 On- en offline verkoopkanalen versterken elkaar onvoldoende
 
 
reacties
 
Kaj  |   | 
25-05-2018
 | 
10:59 uur
Dit is handige informatie voor mensen die online ondernemen. Bijvoorbeeld het tijdstip van het versturen van de nieuwsbrief of andere aanbiedingen kan hierop aangepast worden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland? (1) 
Leaseauto gaat vaak mee op vakantie, behalve een elektrische (1) 
top10
De drie grootste uitdagingen in de transportsector en hoe u ze kunt aanpakken
Vier tips om jongeren te werven
Cultuurverandering grootste struikelblok voor managers bij AVG-compliance
Extra aflossing hypotheek leidt tot oververzekering overlijdensrisicoverzekering
Drie verschillen tussen investeerders in crowdfunding en crypto’s
Elektrische auto verzekeren nog altijd duurder
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Endpoints zijn de kwetsbaarste schakel in het Industrial Internet of Things
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
meer top 10