zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven technologische trends die de verzekeringsbranche ontwrichten

8 april 2015 - The Internet of Things, zelfrijdende auto’s, wearables, augmented reality, usage based verzekeren, P2P (peer-to-peer) verzekeren en drones. Dit zijn de zeven belangrijkste technologische trends die de verzekeringsbranche gaan ontwrichten.

Dit stelt CRM Partners in haar nieuwste whitepaper ‘Verzekeraars op weg naar de digitale wereld’. De verzekeringsbranche lijkt al deze innovaties niet goed in het vizier te hebben, zo blijkt uit onderzoek van TNO in opdracht van het Verbond van Verzekeraars. In dit whitepaper wordt verder uiteengezet wat het effect is van al deze trends en hoe verzekeraars nu al de eerste stappen kunnen zetten om deze trends in te lijven binnen hun bedrijfsvoering. Want om de klant echt centraal te stellen, moet alles op alles gezet worden om technologische innovaties een plek te geven in het hart van de sector.


 
Datastrategie noodzakelijk voor toekomstbestendige verzekeringsmarkt
De eerste actie die verzekeraars nu al kunnen ondernemen om klaar te zijn voor de toekomst, is slim gebruikmaken van interne en externe data om het product- en dienstenaanbod te innoveren. Niet alleen zorgt dit ervoor dat verzekeraars hierdoor in staat zijn om de klant van de toekomst te kunnen bedienen. Door het analyseren van big data zijn verzekeraars ook in staat om een betere invulling te geven aan het risicomanagement, waardoor risico’s sneller geïdentificeerd worden. Daarnaast helpt het analyseren van data om digitale interactie met de klant aan te gaan en nieuwe diensten gebaseerd op het gebruik van data te ontwikkelen. Alle klantinformatie die verzekeraars nu al in een CRM-systeem hebben opgeslagen zal om te renderen, moeten worden verrijkt met extra informatie verkregen door data afkomstig van IoT-apparaten, wearables, slimme auto’s, sociale netwerken, drones en augmented reality. Door dit allemaal te vatten in één systeem, waar diverse informatiestromen samenkomen, ontstaat er een centraal klantbeeld.
 
Digitale disrupties
Aad Schulten, verantwoordelijk voor het FinanceLab bij CRM Partners: "Uit diverse onderzoeken blijkt dat verzekeraars de digitale disrupties die op hen afkomen nog niet goed in het vizier hebben, en dat terwijl nieuwe initiatieven in sneltreinvaart de markt bestormen. Tijd dus voor actie. Om op deze trends in te kunnen spelen doen verzekeraars er goed aan om optimaal gebruik te maken van de systemen die ze nu al in huis hebben. Zo kan een CRM-systeem al een aanzienlijke bijdrage leveren in het registreren en beheren van de informatie die al deze trends de verzekeraars over de klant biedt. Op basis hiervan kunnen zij vervolgstappen zetten om het productaanbod te innoveren."
 
Het whitepaper ‘Verzekeraars op weg naar de digitale wereld’ is hier te downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantervaring centraal: de vijf belangrijkste trends in digital marketing
 Meer digitale weerbaarheid vereist
 Slordig informatiebeleid is troef in de Cloud en op social media
 Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10