zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumentenbond dreigt met anti-reclamecampagnes

28 september 2003 - De Consumentenbond wil niet uitsluiten dat het campagnes tegen bedrijven gaat protesteren. De bond is van mening dat de dreiging van een dergelijke anti-reclamecampagne een effectief middel is om bedrijven waarmee ze beleidsmatig in onmin leeft, bakzeil te laten halen.

Een antireclamecampagne in dagbladen, radiocommercials en free publicity bleek een goed middel om Eneco te laten stoppen met het versturen van dubbele rekeningen.



Effect
Het energieconcern was hiermee begonnen nadat het een deel van de activiteiten van het failliete EnergyXS had overgenomen. Ook Nuon was van plan dubbele rekeningen te gaan sturen. Woordvoerder Roeland Kimman van Eneco erkent dat de dreiging van de bond zeker effect heeft gehad, maar laat weten dat de inning is gestaakt hangende de uitspraak van een kort geding over de rechtmatigheid van de dubbele facturering.

Kredietverstrekkers
De Consumentenbond is al enige tijd bezig met een `experimentele` anti-campagne in het dagblad Metro, waarin lezers worden gewaarschuwd tegen oneerlijke reclame van verschillende kredietverstrekkers.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10