zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grotere mkb-bedrijven hebben weinig inzicht in verkoop- en financiële informatie

12 december 2014 - Bedrijven met meer dan 100 werknemers missen inzicht in essentiële bedrijfsgegevens. Dat blijkt uit een onderzoek van Exact onder 324 grotere bedrijven in het Nederlandse mkb.

Vooral de financiële administratie laat te wensen over: slechts veertien procent van de bedrijven heeft een organisatiebreed en real-time inzicht in de financiële gegevens. Bovendien is slechts zeventien procent in staat de voortgang van sales-kansen eenvoudig te volgen.



Financiële systemen
Voor de financiële administratie gebruikt 37 procent meerdere oplossingen naast elkaar. Daardoor moeten gegevens onderling geïmporteerd en geëxporteerd worden. Een even groot deel van de bedrijven kan hierdoor niet goed inschatten wat de invloed is van de verschillende bedrijfsonderdelen op de financiën. Daarnaast vindt 28 procent het überhaupt moeilijk te begrijpen wat er precies gebeurt met financiële gegevens.

Veel handmatig werk
In veel gevallen wordt echter nog helemaal geen gebruik gemaakt van digitale systemen. Bijna een derde van de grotere mkb-bedrijven laat facturen nog altijd met de hand opstellen. Daarnaast is 22 procent van de offertes niet geïntegreerd met de financiële administratie en gaat bij ruim een kwart het inkoopproces nog volledig handmatig.

Gemiste verkoopkansen
Het gebrek aan inzicht uit zich ook in gemiste verkoopkansen. Liefst 83 procent van de grotere mkb-ers geeft aan de voortgang van sales-kansen niet goed te kunnen volgen. Als informatie wel wordt vastgelegd, zijn de gegevens in 40 procent van de gevallen niet compleet en moeilijk te benaderen. Bij verkoopkansen kost het dan teveel tijd snel de benodigde informatie boven tafel te krijgen (28 procent).
Jarno van Hurne, Product Marketing Director Business Solutions van Exact: "We zien dat er voor de grotere mkb-bedrijven in Nederland veel te winnen valt. Essentiële informatie is vaak moeilijk te vinden door de vele systemen die worden gebruikt en dat gaat ten koste van de daadkracht. Wij vinden dat je met één druk op de knop de benodigde gegevens moet kunnen krijgen, waar je ook bent. We bieden daarom oplossingen waarmee medewerkers overal en altijd inzicht hebben in bedrijfsgegevens. Zo zien grotere bedrijven veranderingen sneller aankomen, kunnen ze beter inspelen op de snel veranderende markt en de challenger blijven die ze willen zijn."

Het E-book over dit onderwerp kunt u gratis downloaden

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
 COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
 40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Niemand is veilig voor datadiefstal
 CIO denkt geen waarde uit data te kunnen halen met huidige IT-infrastructuur
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 Bedrijven vertrouwen meer op gevoel dan op data
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Verbeter uw supply chain, verbeter uw klantervaring
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
World Password Day stond stil bij wachtwoordbeheer
Vijf tips om persoonsgegevens te beschermen tegen dark web-cybercriminelen
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
De cyberdreiging van vaccinaties
meer top 10