zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digitale transitie: de toekomst was gisteren

3 december 2014 - De digitale transitie is niet iets wat ons morgen wacht. Organisaties die zich hier pas in de nabije toekomst mee bezig gaan houden zijn eigenlijk al te laat. Morgen is alles met alles verbonden en wie de zakelijke boot mist, heeft het nakijken.

Dit voorspelt Yann Toutant, algemeen manager bij Econocom Nederland. De basis voor de nabije toekomst is nu al gelegd en de ontwikkelingen die hier aan ten grondslag liggen zijn de opkomst van 4G-diensten, de explosie van het aantal verbonden apparaten en geo-lokalisatie. Combineer die drie factoren en het wordt duidelijk hoe de wereld van morgen eruit ziet.



Nieuwe realiteit
De digitale transitie die zich aan het voltrekken is, biedt nieuwe uitdagingen en mogelijkheden, maar creëert  tegelijkertijd een nieuwe realiteit, die grote flexibiliteit vraagt voor de manier waarop we werken, samenwerken, service verlenen en zaken doen. Het 4G-netwerk is de grote katalysator van deze nieuwe, digitale wereld. Dankzij 4G verdwijnen de beperkingen die onze connectivity in de weg staan en kan het potentieel van al onze mobiele, slimme apparaten pas echt gaan worden benut. De mogelijkheden die er liggen voor het bedrijfsleven zijn schier oneindig. We zien een ware explosie aan apparatuur die voortdurend data genereert en bovendien laat weten waar de gebruiker zich bevindt. Dit is het fundament van een nieuwe manier van zaken doen.

De verbonden wereld
Het is de klant die om de verbonden wereld vraagt. Elk aspect van het dagelijks leven, zoals communicatie, consumeren, de gezondheidszorg, onderwijs, transport, het gaat allemaal gebruik maken van het netwerk en via een exponentieel groeiend aantal apparaten. De interactiemomenten worden niet alleen geïnitieerd door mensen, maar ook door machines.
Machines die met andere machines communiceren vormen de basis voor een uitermate efficiënte manier van het bedienen van klanten. Neem iets simpels als het in- en uitchecken in een hotel. Waarom moeten mensen hiervoor in de rij staan? Het enige wat het hotel op dat moment van de gast wil weten is hoeveel drankjes uit de minibar zijn gehaald; de rest is allang geregistreerd. Dit proces kan veel efficiënter met een connected minibar: iedere keer dat een bezoeker een drankje pakt, wordt het automatisch bijgeschreven op de rekening. Zo worden wachtrijen bij de receptie voorkomen, wordt er bespaard op personeel en worden klanten niet lastig gevallen met futiliteiten.
Een ander voorbeeld: een CEO van een groot bedrijf begint haar werkdag met een meeting op locatie bij een zakenpartner. Haar wekker is verbonden met het internet en kent haar agenda, is op de hoogte van de weers- en verkeersomstandigheden en past de wektijd aan op basis van de extra tijd die nodig is. Als ze eenmaal onderweg is, dan laat de boordcomputer in haar auto haar de laatste LinkedIn- en Facebook-updates van de zakenpartners zien. Ze arriveert op tijd, klaar voor een prettig gesprek en een productieve meeting.
Met het Internet of Things worden kosten gereduceerd, bedrijfsprocessen verbeterd en nieuwe businessmodellen mogelijk. En dan is er natuurlijk het voordeel van omzetvergroting van new business en het versterken van de klantrelatie. Vroeger werd een product verkocht en stopte de klantrelatie. Dankzij de data die organisaties verzamelen, kunnen diensten en producten nu realtime verbeterd worden als dat nodig is.

Noodzaak tot voortdurend investeren
Nieuwe netwerktechnologieën, the internet of things en de alomtegenwoordige mobiele apparatuur gaan zozeer verweven worden met alle menselijke activiteiten, dat ze een vanzelfsprekend onderdeel van het leven worden en in zekere mate al zijn. In de verbonden wereld van morgen zijn commerciële organisaties niet alleen deelnemers aan deze nieuwe, digitale werkelijkheid, maar de centrale facilitator. De snelheid waarmee de digitale transitie zich voltrekt, stelt organisaties echter voor een probleem: hoe blijven zij bij in een wereld die steeds sneller verandert, met product life cycles die steeds korter worden en een voortdurende investeringsnoodzaak om de technologie en diensten up to date te houden?
Een mogelijke oplossing is het leasen van nieuwe technologie en zelfs complete infrastructuren. Een leasepartner die anticipeert op de technologische ontwikkelingen, kan zich aanpassen op de markttrends en de wensen van haar klanten faciliteren. Om technologisch te innoveren, moeten bedrijven ook financieel gaan innoveren. Met een leaseoplossing op maat hebben organisaties de flexibiliteit om hun digitale omgeving optimaal te managen, tegen zo laag mogelijke kosten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
 Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
 Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kleine organisaties sneller digitaal volwassen dan grote
 Zeven digitale trends voor 2015
 De verwachting van managers: binnen vijf jaar digitaal volwassen
 Digitale tijdperk vraagt om samenwerking en transparantie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Moderne beoordelingsprocessen geven boost aan werknemersbetrokkenheid
Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
meer top 10