zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Non-profit organisatie profiteert te weinig van mondige consument

20 mei 2014 - Ruim drie kwart van Nederlanders deelt weleens zijn/haar mening over een product of dienst online met een non-profit organisatie. Slechts een derde heeft echter het gevoel dat hier daadwerkelijk iets mee wordt gedaan.

Bij commerciële organisaties ligt de verwachting met 59 procent aanzienlijk hoger. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 onder ruim 32.000 respondenten, in het kader van het event Innovatie in Marktonderzoek.



Contact maken
Social media wordt veel gebruikt om contact te maken met organisaties. Vanzelfsprekend is dat consumenten hierop een reactie verwachten. Bij non-profit organisaties ligt deze verwachting echter een stuk lager dan bij commerciële bedrijven, namelijk op maar 36 procent. Govert van den Bos directeur van MWM2: "Blijkbaar calculeren consumenten al in dat non-profit organisaties toch niet zullen reageren. Als je social media gebruikt moet je er wel bovenop zitten anders kan belangrijke feedback gemist worden."

Hoge betrokkenheid
Het feit dat veel consumenten zich niet gehoord voelen door non-profit organisaties is opvallend. Juist deze organisaties hebben veelal betrokken consumenten die graag bruikbare feedback willen geven. Veel commerciële bedrijven beschikken vaak niet over zo een toegewijde groep consumenten. Dit wordt ook bevestigd in het onderzoek: niet alleen geven consumenten vaker aan mee te willen denken met een non-profit organisatie ook willen zij bijna twee keer zo vaak zelf ideeën aandragen. Non-profit organisaties zouden beter op deze behoefte moeten inspelen. "De wil om mee te denken is bij non-profit organisatie het grootst, maar de onderzoeks-infrastructuur is er niet op ingericht," aldus Van den Bos.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Grote verschillen bemiddelbaarheid en baanzoekduur tussen sectoren
 Hogeropgeleide wil zekerheid in non-profit sector
 IT-student kiest voor profit organisatie
 Marcom-professionals kiezen massaal voor multinationals
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10