zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tot 30 procent foutieve data in klantdatabases verzekeraars

16 mei 2014 - Klantdatabases van verzekeringsbedrijven bevatten vaak doublures of inconsistente en incomplete informatie. Bij slecht onderhouden systemen is twintig tot 30 procent van de klantdata foutief. Zelfs databases die regelmatig worden opgeschoond bevatten gemiddeld tussen de twee en tien procent doublures.

Dat stelt Human Inference in haar laatste whitepaper. Kosten door slechte datakwaliteit binnen de verzekeringsbranche lopen jaarlijks op tot in de miljoenen.



Vervuilde data
Geen invoercontrole, verhuizingen, fouten bij de vastlegging van naam- en adresgegevens, luisterfouten in een callcenter; allemaal redenen waardoor data van verzekeraars vervuild raakt. Dit kost geld, zowel het foutief benaderen van klanten, als ten gevolge van imagoverlies. Hierbij gaat het om klanten die geïrriteerd raken na de derde foutieve benadering en naar een andere verzekeraar gaan, of hun grieven uiten via social media. Tot slot zijn er de kosten veroorzaakt door gebrekkige of niet aanwezige compliance met betrekking tot wet- en regelgeving.

Veeleisende klanten
"Klanten worden steeds veeleisender ten opzichte van hun verzekeraar," stelt Jeroen Wassink, VP Financials & Public Sector bij Human Inference. "Het behouden van een tevreden klant is voor een verzekeraar gunstiger dan het continu winnen van nieuwe klanten. Om hen te binden en te voldoen aan de eisen, zijn service, vertrouwen en transparantie van groot belang. Met behulp van een integraal klantbeeld hebben alle medewerkers altijd en overal toegang tot correcte, relevante klantinformatie. Ook wanneer klanten meerdere keren in de systemen terugkomen met diverse producten onder verschillende namen of adressen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Samen werken aan de toekomst van werken
 Bijna driekwart van de werknemers durft zich niet ziek te melden vanwege hooikoorts
 Digitalisering zorgt in Nederland voor meer banen dan in buurlanden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CBP: anonimiseer gegevens bij gebruik big data
 Belastingdienst vraagt kentekens parkeerders op
 Talent Report biedt inzicht in het wereldwijd personeelsbestand
 Europese bedrijven onduidelijk over corporate databasebeleid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Meer Nederlanders lossen hypotheek af (1) 
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis (1) 
Kia Stinger GTS (1) 
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
top10
Drie handige kantoorapps in 2019
De strijd tegen plastics: hoe beleggers kunnen bijdragen aan veranderingen
Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
Meer vrouwen nodig voor de digitale vooruitgang van Nederland
Dit kunnen managers leren van gaming
Griepgolf kost dit jaar ‘slechts' 750 miljoen euro
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis
Alles transactie Managementboek van het jaar 2019
Samen werken aan de toekomst van werken
meer top 10