zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tot 30 procent foutieve data in klantdatabases verzekeraars

16 mei 2014 - Klantdatabases van verzekeringsbedrijven bevatten vaak doublures of inconsistente en incomplete informatie. Bij slecht onderhouden systemen is twintig tot 30 procent van de klantdata foutief. Zelfs databases die regelmatig worden opgeschoond bevatten gemiddeld tussen de twee en tien procent doublures.

Dat stelt Human Inference in haar laatste whitepaper. Kosten door slechte datakwaliteit binnen de verzekeringsbranche lopen jaarlijks op tot in de miljoenen.



Vervuilde data
Geen invoercontrole, verhuizingen, fouten bij de vastlegging van naam- en adresgegevens, luisterfouten in een callcenter; allemaal redenen waardoor data van verzekeraars vervuild raakt. Dit kost geld, zowel het foutief benaderen van klanten, als ten gevolge van imagoverlies. Hierbij gaat het om klanten die geïrriteerd raken na de derde foutieve benadering en naar een andere verzekeraar gaan, of hun grieven uiten via social media. Tot slot zijn er de kosten veroorzaakt door gebrekkige of niet aanwezige compliance met betrekking tot wet- en regelgeving.

Veeleisende klanten
"Klanten worden steeds veeleisender ten opzichte van hun verzekeraar," stelt Jeroen Wassink, VP Financials & Public Sector bij Human Inference. "Het behouden van een tevreden klant is voor een verzekeraar gunstiger dan het continu winnen van nieuwe klanten. Om hen te binden en te voldoen aan de eisen, zijn service, vertrouwen en transparantie van groot belang. Met behulp van een integraal klantbeeld hebben alle medewerkers altijd en overal toegang tot correcte, relevante klantinformatie. Ook wanneer klanten meerdere keren in de systemen terugkomen met diverse producten onder verschillende namen of adressen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
 Bijna half miljoen auto’s op winterbanden in hittegolf
 Herstel vacaturetrend zet verder door
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CBP: anonimiseer gegevens bij gebruik big data
 Belastingdienst vraagt kentekens parkeerders op
 Talent Report biedt inzicht in het wereldwijd personeelsbestand
 Europese bedrijven onduidelijk over corporate databasebeleid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf (1) 
Absoluut of relatief: meten met verschillende maten (1) 
top10
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016
Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen
Organisaties ervaren meer cyberaanvallen sinds de start van de pandemie
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
Cybersecurity: van plan naar executie
Praktische tips voor managen op afstand
Aanzienlijk minder krimp
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Corona zorgt voor boost in online verkopen
meer top 10