zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2013 bekend

29 augustus 2013 - Gisteren en eergisteren is het nominatieteam van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op pad geweest. Tien verrassingsbezoeken werden afgelegd bij bedrijven die zijn genomineerd voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013. De genomineerden komen als klantvriendelijkste bedrijven uit het grote consumenten onderzoek van 2013.

In alfabetische volgorde zijn het: ANWB, bol.com, DA Drogisten, Douglas, Expert, Gall & Gall, Ikea, Landal GreenParks, Miss Etam en PLUS.



Zes gouden regel
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is in het leven geroepen om de aandacht te vestigen op positieve klantervaringen. Bedrijven die het volgens de consument goed doen worden hiervoor beloond met de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Het onderzoek is gebaseerd op de zes 'gouden regels' voor klantvriendelijkheid: geef fouten toe en los ze op, doe niet moeilijk, wees beschikbaar, kom beloftes na, val niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken.
De zesde gouden regel is dit jaar toegevoegd, nadat uit het onderzoek van 2012 bleek dat klanten dit erg belangrijk vinden. Tijdens de nominatietour bleek dat de top tien bedrijven oprechte betrokkenheid hoog in het vaandel hebben. Zij omschrijven dit onder andere als 'begrip voor de klant' en 'de klant kennen en weten wat hij wil' (veelal door lokale zelfstandige ondernemers). Online uit zich dit bijvoorbeeld door continu actief om de mening en wensen van de klant te vragen.
Willem Brethouwer: "Online en offline beschikbaarheid is het credo van de tien genomineerden. De klant maximaal bedienen en keuzes geven, zijn dit jaar de speerpunten."

Filmpjes
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013 wordt op dinsdag 24 september bekend gemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden. Van de tien verrassingsbezoeken bij de genomineerden zijn filmpjes gemaakt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft tech-vrouwen zag gendergelijkheid verbeteren
 Fusies, overnames en deelnemingen in de ICT-markt vinden een weg in 2020
 Vier process excellence-trends voor organisaties om in de gaten te houden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantcontactcenters beschikken over schat aan data voor klantanalyses
 Betere klantervaring belangrijker dan kostenreductie
 Hoe centraal klantbeeld helpt bij terugwinnen klantvertrouwen
 Top vijf ergernissen van consumenten over bedrijven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
5 manieren om virtueel te netwerken
reacties
Één jaar corona: meerderheid werknemers ervaart voordelen thuiswerken (1) 
Verstrikt in een web van regeltjes (1) 
Tips voor werkende ouders (1) 
Eén op de vijf Nederlanders vindt ziekmelden ter compensatie overuren terecht  (2) 
Aantal loonbeslagen flexkrachten fors gestegen  (1) 
Ruime verdubbeling aantal misdaden gepleegd met ICT, gericht op ICT (2) 
Cadeau-inspiratie voor Valentijnsdag? Dit geven Nederlanders uit aan hun partner (1) 
top10
Mannen willen geld, vrouwen passende werktijden
BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting
Het Nieuwe Werken en de veranderende rol van leiderschap
Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen
Vijf tips om uw thuiswerkopstelling te verbeteren
Één jaar corona: meerderheid werknemers ervaart voordelen thuiswerken
Helft tech-vrouwen zag gendergelijkheid verbeteren
Nederlanders meer dan ooit verbonden met hun werkgever
Hoe toekomstgerichte bedrijven data analytics expertise kunnen opbouwen
Cybercriminelen volgen online activiteiten werknemers op de voet
meer top 10