zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wie wordt het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013?

26 augustus 2013 - MarketResponse heeft afgelopen periode weer onderzocht hoe het is gesteld met de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven. In september wordt voor de zevende maal op rij het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een representatief onderzoek onder 2.500 consumenten. Vandaag en morgen worden tien genomineerde bedrijven op de hoogte gebracht van hun nominatie door middel van een verrassingsbezoek.

Het ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ wordt volledig bepaald door consumenten en is daarom ook een gewilde titel voor bedrijven. Willem Brethouwer (directeur MarketResponse): "Bij het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat het er niet om welk bedrijf de meeste stemmen kan verzamelen. De winnaar wordt bepaald door een onafhankelijk onderzoek en is dus daadwerkelijk een consumentenprijs. Een mooiere bekroning kunt u zich als organisatie niet wensen.".



Oprecht betrokken
Dit jaar is het thema ‘Oprecht Betrokken’. Brethouwer: "We merken steeds duidelijker dat consumenten meer van bedrijven verwachten, in mentaliteit,houding en gedrag..Oprecht betrokken zijn. Dat uit zich onder andere  in met de klant meedenken, u inleven en er naar handelen.".

Bekendmaking van de genomineerden
De tien bedrijven die als beste uit het onderzoek naar voren komen zijn genomineerd voor de titel. Deze tien genomineerden worden vandaag en morgen bekend gemaakt tijdens de nominatietour. Tijdens deze nominatietour worden de genomineerde bedrijven vereerd met een verrassingsbezoek om hun nominatie bekend te maken. Willem Brethouwer: "Vorig jaar heeft de nominatietour voor het eerst plaats gevonden. We hebben de genomineerden overvallen met een camera om hun nominatie bekend te maken. Op zich al een test, want hoe klantvriendelijk reageert uw receptionist als er onverwacht een draaiende camera op hem of haar gericht wordt?".

Filmverslag
Van de nominatietour worden – letterlijk op de achterbank van de auto – filmpjes van één minuut per genomineerde gemaakt. Deze worden via YouTube gedeeld. Willem Brethouwer: "Vorig jaar zagen we dat deze filmpjes flink via de social media werden gedeeld. Mooie PR voor de genomineerden. En terecht, want als u bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland hoort, doet u het goed!"
Tijdens de nominatietour is via @KVB_NL te volgen waar het nominatieteam zich bevindt. Ook worden de filmpjes via dit kanaal gedeeld. De filmpjes van vorig jaar zijn hier te zien.

De winnaar
Wie de uiteindelijke winnaar wordt blijft nog even geheim. Op dinsdag 24 september 2013 vindt de bekendmaking van de winnaar plaats tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden.

Over het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek Kloteklanten. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een representatief onderzoek onder ruim 2.500 consumenten. Zij hebben aangeven hoe zij de klantvriendelijheid van bedrijven waar zij klant zijn beoordelen op basis van de zes Gouden Regels van klantvriendelijkheid: wees beschikbaar, kom uw belofte na, doe niet moeilijk, geef fouten toe en los ze op, val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken.
Het Klantvriendelijkste Bedrijf wordt sinds 2007 jaarlijks bekend gemaakt. Eerdere editities werden gewonnen door Jumbo (twee keer), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten en Miss Etam.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
 Cybercriminelen gebruiken COVID-19-vaccin als lokmiddel bij hun aanvallen
 Dit zijn de vijf meest gegoogelde HR-thema's van 2020
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2012 bekend
 De nieuwe top tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland is bekend
 Drie redenen waarom service soms niet klantvriendelijk is
 Internetbedrijf scoort wél op klantvriendelijkheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris (1) 
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
Culture fit doorslaggevend voor recruiters (1) 
Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen (1) 
Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd  (1) 
top10
‘Elke smartphonegebruiker moet profiteren van essentiële beveiligingsupdates’
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe
Leidinggevende stimuleert werknemer niet om te leren
Langdurig verzuim loopt op door uitstel reguliere zorg
Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
Niet-afgesloten cao’s kenmerken cao-jaar 2020
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris
Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
Sollicitatiedokter organiseert Nationale Dag van het CVv
Kwart Nederlanders proactiever bezig met gezondheid door huidige gezondheidscrisis
meer top 10