zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wie wordt het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013?

26 augustus 2013 - MarketResponse heeft afgelopen periode weer onderzocht hoe het is gesteld met de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven. In september wordt voor de zevende maal op rij het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een representatief onderzoek onder 2.500 consumenten. Vandaag en morgen worden tien genomineerde bedrijven op de hoogte gebracht van hun nominatie door middel van een verrassingsbezoek.

Het ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ wordt volledig bepaald door consumenten en is daarom ook een gewilde titel voor bedrijven. Willem Brethouwer (directeur MarketResponse): "Bij het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat het er niet om welk bedrijf de meeste stemmen kan verzamelen. De winnaar wordt bepaald door een onafhankelijk onderzoek en is dus daadwerkelijk een consumentenprijs. Een mooiere bekroning kunt u zich als organisatie niet wensen.".



Oprecht betrokken
Dit jaar is het thema ‘Oprecht Betrokken’. Brethouwer: "We merken steeds duidelijker dat consumenten meer van bedrijven verwachten, in mentaliteit,houding en gedrag..Oprecht betrokken zijn. Dat uit zich onder andere  in met de klant meedenken, u inleven en er naar handelen.".

Bekendmaking van de genomineerden
De tien bedrijven die als beste uit het onderzoek naar voren komen zijn genomineerd voor de titel. Deze tien genomineerden worden vandaag en morgen bekend gemaakt tijdens de nominatietour. Tijdens deze nominatietour worden de genomineerde bedrijven vereerd met een verrassingsbezoek om hun nominatie bekend te maken. Willem Brethouwer: "Vorig jaar heeft de nominatietour voor het eerst plaats gevonden. We hebben de genomineerden overvallen met een camera om hun nominatie bekend te maken. Op zich al een test, want hoe klantvriendelijk reageert uw receptionist als er onverwacht een draaiende camera op hem of haar gericht wordt?".

Filmverslag
Van de nominatietour worden – letterlijk op de achterbank van de auto – filmpjes van één minuut per genomineerde gemaakt. Deze worden via YouTube gedeeld. Willem Brethouwer: "Vorig jaar zagen we dat deze filmpjes flink via de social media werden gedeeld. Mooie PR voor de genomineerden. En terecht, want als u bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland hoort, doet u het goed!"
Tijdens de nominatietour is via @KVB_NL te volgen waar het nominatieteam zich bevindt. Ook worden de filmpjes via dit kanaal gedeeld. De filmpjes van vorig jaar zijn hier te zien.

De winnaar
Wie de uiteindelijke winnaar wordt blijft nog even geheim. Op dinsdag 24 september 2013 vindt de bekendmaking van de winnaar plaats tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden.

Over het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek Kloteklanten. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een representatief onderzoek onder ruim 2.500 consumenten. Zij hebben aangeven hoe zij de klantvriendelijheid van bedrijven waar zij klant zijn beoordelen op basis van de zes Gouden Regels van klantvriendelijkheid: wees beschikbaar, kom uw belofte na, doe niet moeilijk, geef fouten toe en los ze op, val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken.
Het Klantvriendelijkste Bedrijf wordt sinds 2007 jaarlijks bekend gemaakt. Eerdere editities werden gewonnen door Jumbo (twee keer), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten en Miss Etam.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2012 bekend
 De nieuwe top tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland is bekend
 Drie redenen waarom service soms niet klantvriendelijk is
 Internetbedrijf scoort wél op klantvriendelijkheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10