zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De nieuwe top tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland is bekend

26 augustus 2011 - Voor de vijfde achtereenvolgende keer heeft MarketResponse onderzoek gedaan naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dit onderzoek onder 2.500 consumenten heeft geleid tot een top tien van klantvriendelijke bedrijven. De winnaar wordt op 27 september bekend gemaakt.

De tien bedrijven die in de race zijn voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2011’ zijn (in alfabetische volgorde): ANWB, ASN-bank, bol.com, DA drogisten, Etos, Gall & Gall, Hema, Ikea, Jumbo Supermarkten, Landal GreenParks. 



Positieve klantervaringen
Bij de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland staan positieve klantervaringen centraal. De vijf belangrijkste factoren die klantvriendelijkheid bepalen zijn volgens de consument: tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit, klanten alleen benaderen met relevante informatie. 

Kloteklanten
In het onderzoek zijn bedrijven op deze vijf factoren beoordeeld. Aan de hand van de scores die consumenten op deze factoren hebben gegeven, bepaalt een jury, onder leiding van Egbert Jan van Bel - auteur van het boek 'Kloteklanten' - welke organisatie het Klantvriendelijkste Bedrijf van 2011 is.  Vorige winnaars zijn Jumbo Supermarkten (twee keer), Ikea en Landal GreenParks.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Welke tien bedrijven zijn dit jaar het klantvriendelijkst?
 Drie redenen waarom service soms niet klantvriendelijk is
 Landal Green Parks meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland
 'Klantvriendelijkheid is ook mogelijk zonder persoonlijk contact'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10