zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsleven en media steunen campagne 'De scholen zijn weer begonnen'

20 augustus 2013 - Veilig Verkeer Nederland (VVN) start vandaag onder leiding van VVN-voorzitter Karla Peijs, gedeputeerde van Friesland Sietske Poepjes en wethouder Joop Bekkema in Franeker de campagne 'De scholen zijn weer begonnen'. De actie is gericht op alle bestuurders om hen alert te maken op de scholieren die weer naar school gaan. In deze periode is de kans op ongevallen tussen kinderen en bestuurders hoger dan in de rest van het jaar.

In heel 2012 vielen er onder kinderen van vijf tot elf jaar in totaal acht doden. In de leeftijdsgroep van twaalf tot vijftien jaar waren het er in totaal veertien .



Kwetsbare groep
Kinderen vormen een kwetsbare groep, omdat zij nog niet genoeg vaardigheden bezitten om zich als een ervaren en volleerd deelnemer in het verkeer te verplaatsen. Kinderen worden minder kwetsbaar zodra zij meer vaardigheden bezitten om zich veilig in het verkeer te verplaatsen. Het is daarom goed om kinderen zo veel mogelijk ervaring te laten opdoen. Het begin van het schooljaar is daarom een prima moment voor ouders om een bijdrage te leveren aan de veiligheid van hun kinderen. Het is leuk en leerzaam om de route naar school vooraf met kinderen te oefenen. Zodra het veilig kan, is het verstandig om kinderen zelfstandig naar school te laten fietsen via een veilige route.

Diverse initiatieven
De actie zal in het hele land weer worden uitgedragen en is herkenbaar aan de spandoeken in de buurt van scholen. In aanloop naar het nieuwe schooljaar onderneemt VVN samen met haar partners diverse initiatieven om de campagne verder onder de aandacht te brengen en om zo de verkeersveiligheid van de jongste verkeersdeelnemers verder te vergroten;
- Shell en VVN houden op 17 en 31 augustus op diverse Shell-tankstations in Nederland een fietscheck-campagne waar kinderen en hun ouders hun fiets kunnen laten checken, zodat zij aan het begin van het nieuwe schooljaar op een veilig bevonden fiets naar school kunnen fietsen.
- Van 2 t/m 29 september brengt kinderzender Nickelodeon in twaalf uitzendingen, elke maandag, woensdag en vrijdag om 7.25 uur de 'De scholen zijn weer begonnen'-campagne onder de aandacht. Op de eerste schooldag praat presentatrice Iris Hesseling met een aantal kinderen over verkeersveiligheid tijdens hun route van huis naar school.
- SITA brengt de campagne intern bij al haar chauffeurs onder de aandacht. Daarnaast kent de duurzame afvalverwerker het beleid dat zij waar mogelijk de routes rondom de scholen tijdens de schoolspits aanpast. Hierdoor wil SITA voorkomen dat haar wagens in deze drukke periodes in de buurt van scholen rijden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
 Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
 HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De wereld is veiliger, maar instabiliteit komt dichterbij
 Huishoudens willen rust, veiligheid en winkels
 Nederlander wil dat elektrische auto geluid maakt
 Nederlander vindt auto veilig – ondanks vele ongelukken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
meer top 10