zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

32 ongeschreven regels voor managers

19 juli 2013 - William Swanson is voorzitter en CEO van Raytheon en hanteert al jaren een aantal ‘ongeschreven regels’. Op aanraden van een van zijn werknemers heeft hij zijn regels nu opgeschreven. In zijn boek voorziet hij elke regel van een paar alinea's uitleg, maar Express.be somt ze alvast in het kort voor u op.

1. Leer ‘ik weet het niet’ te zeggen en zeg dit wanneer nodig (lees: zeer regelmatig).


2. Het is gemakkelijk om ergens mee te beginnen en moeilijk om iets af te maken.
3. Als u geen kritiek krijgt, bent u waarschijnlijk niet veel aan het doen.
4. Zoek naar dingen die missen. Zaken verbeteren is iets wat veel mensen kunnen, maar identificeren wat ontbreekt is aan weinigen gegeven.
5. Ga er van uit dat de hele wereld op de hoogte is van alles wat op een presentatieslide verschijnt.
6. Werk voor iemand tegen wie u de waarheid kunt zeggen. Vergeet nooit: familie kunt u niet kiezen, maar uw baas wel.
7. Evalueer constant lopende zaken en verifieer of de resultaten overeenkomen met uw verwachtingen.
8. Hoe onbeduidend en banaal uw eerste taken ook zijn, doe uw best om ze zo goed mogelijk af te werken.
9. Blijf volharden, ook als het moeilijk wordt.
10. Wacht niet op anderen. Neem zelf het initiatief en maak uw project koste wat het kost af.
11. Ga er niet van uit dat de dingen vanzelf zullen komen. Schrijf uw instructies voor anderen op en vraag hen om schriftelijke bevestiging.
12. Spreek met vertrouwen en promoot uw ideeën.
13. Degenen die spreken met de meeste kennis van zaken en het meeste zelfvertrouwen uitstralen, krijgen het vaakst taken toegewezen en maken ze ook het vaakst af.
14. Wees duidelijk en beknopt, zowel verbaal als schriftelijk.
15. Draag extreem veel zorg voor de nauwkeurigheid van uw stellingen.
16. Vergeet uw baas niet. Hou hem of haar op de hoogte. Wat de baas wil, heeft prioriteit.
17. Beloftes, schema’s en schattingen zijn belangrijke instrumenten in het zakenleven. Maak geen excuses als ‘dat hangt af van te veel onvoorspelbare factoren’.
18. Klaag niet over iemand tegen de baas voordat u die persoon de kans geeft om zich te verantwoorden.
19. Vergeet nooit dat u het bedrijf vertegenwoordigt wanneer u met buitenstaanders communiceert.
20. Cultiveer een beknopte, heldere stijl.
21. Loop niet te hard van stapel in een noodsituatie en blijf kalm.
22. Maak snelle, duidelijke beslissingen.
23. De pro’s van uw beslissing zijn leuker om over te praten dan de contra’s, maar uw leidinggevende wil ze toch allebei horen.
24. Verlies nooit uw gevoel voor humor.
25. Geniet van wat u doet. Dat zal zich uiten in uw werk.
26. Behandel de naam van uw bedrijf alsof het uw eigen naam is.
27. Dring aan op slecht nieuws. Aan ja-knikkers en positivo’s heeft u niets.
28. U onthoudt een derde van wat u leest en de helft van wat u hoort, maar 100 procent van wat u voelt.
29. Verlies geen tijd met de afwerking van iets dat geen afwerking nodig heeft.
30. Kaart problemen direct aan.
31. Bekijk uw dilemma’s vanuit het perspectief van iemand die boven u staat in de hiërarchie.
32. Iemand die aardig tegen u doet, maar onbeschoft tegen de ober, is geen goed mens.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aarzelende manager oorzaak van hoge ontslagvergoedingen
 Oudere medewerker met jonge manager de klos
 Topper blinkt uit in resultaat- en doelgericht werken
 Slow Working is niet voor watjes
 
 
reacties
 
Andre  |   | 
2-03-2015
 | 
20:45 uur
Misschien nog een uitsmijtertje:
Mensen zijn niet lastig;
ze zijn verschillend en dat is best lastig!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10