zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grootbedrijf zet vaker social media in voor wervingsdoeleinden dan MKB

9 juli 2013 - 47 procent van de MKB’ers zet social media actief in om nieuw personeel te werven. LinkedIn is van alle social media het meest populaire medium, dit wordt door 87 procent van de MKB’ers gebruikt voor wervingsdoeleinden. Twitter komt op de tweede plaats; de helft van de MKB’ers zet dit in. Facebook sluit de top drie af, dit medium wordt door 42 procent van de MKB’ers voor werving ingezet.

Dit blijkt uit de resultaten van de vierde MKB Marktmonitor 2012/2013 van Unique in samenwerking met TNO waarin 2.330 ondernemers persoonlijk zijn geïnterviewd.



Grootbedrijf
Het grootbedrijf zet vaker social media in voor werving dan MKB’ers. Bij 60 procent van de organisaties hoort de inzet van social media bij het wervingsbeleid. LinkedIn spant ook hier de kroon. 94 procent van de HR-managers zet LinkedIn in voor wervingsdoeleinden. Dit blijkt uit de resultaten van de HR Monitor Grootbedrijf 2012/2013. Unique voerde dit onderzoek dit jaar voor de eerste keer uit onder 158 organisaties met meer dan 500 medewerkers. Twitter (63 procent) en Facebook (47 procent) staan ook bij de HR-managers respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Social media steeds populairder
Raymond Puts, algemeen directeur van Unique: "Met de komst van social media verandert de wereld van de personeelswerving razendsnel. Bijna alle doelgroepen zijn wel vertegenwoordigd op een social media netwerk. Al met al dus een middel bij uitstek voor het aantrekken van de juiste kandidaat, mits op de juiste manier ingezet. Momenteel staan social media van de tien wervingsmiddelen die MKB’ers en HR-managers inzetten qua populariteit al op de vijfde plaats. Ik verwacht dat dit nog maar het begin is van de adoptie van social media als wervingsmiddel en dat het in de toekomst nog flink aan populariteit zal toenemen."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 'Werknemer verantwoordelijk voor eigen ontwikkeling'
 De drie meest voorkomende koopfouten bij SSD’s
 Digitale leiders zien digitalisering van infrastructuur als grootste prioriteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe anders is werven via sociale media?
 Groot deel ICT'ers zoekt nieuwe baan via social media
 Social media nauwelijks gebruikt om in beeld te komen bij bedrijven
 Social media zijn belangrijkste focus van recruitment in 2013
 
 
reacties
 
Errol van Engelen  |   | 
11-07-2013
 | 
08:56 uur
Social Media worden inderdaad steeds populairder in het wervingsproces. Die trend wordt steeds duidelijker bij bedrijven die weinig respons krijgen via traditionele werving. Dit soort bedrijven kunnen naast LinkedIn ook gebruik maken van oplossingen die meer webbezoekers converteren naar leads.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
Van 1001 wachtwoorden naar nul?
Zo erkent u gemaakte fouten!
De cyberdreiging van vaccinaties
Consumenten recyclen wachtwoorden
COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
meer top 10