zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grootbedrijf zet vaker social media in voor wervingsdoeleinden dan MKB

9 juli 2013 - 47 procent van de MKB’ers zet social media actief in om nieuw personeel te werven. LinkedIn is van alle social media het meest populaire medium, dit wordt door 87 procent van de MKB’ers gebruikt voor wervingsdoeleinden. Twitter komt op de tweede plaats; de helft van de MKB’ers zet dit in. Facebook sluit de top drie af, dit medium wordt door 42 procent van de MKB’ers voor werving ingezet.

Dit blijkt uit de resultaten van de vierde MKB Marktmonitor 2012/2013 van Unique in samenwerking met TNO waarin 2.330 ondernemers persoonlijk zijn geïnterviewd.



Grootbedrijf
Het grootbedrijf zet vaker social media in voor werving dan MKB’ers. Bij 60 procent van de organisaties hoort de inzet van social media bij het wervingsbeleid. LinkedIn spant ook hier de kroon. 94 procent van de HR-managers zet LinkedIn in voor wervingsdoeleinden. Dit blijkt uit de resultaten van de HR Monitor Grootbedrijf 2012/2013. Unique voerde dit onderzoek dit jaar voor de eerste keer uit onder 158 organisaties met meer dan 500 medewerkers. Twitter (63 procent) en Facebook (47 procent) staan ook bij de HR-managers respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Social media steeds populairder
Raymond Puts, algemeen directeur van Unique: "Met de komst van social media verandert de wereld van de personeelswerving razendsnel. Bijna alle doelgroepen zijn wel vertegenwoordigd op een social media netwerk. Al met al dus een middel bij uitstek voor het aantrekken van de juiste kandidaat, mits op de juiste manier ingezet. Momenteel staan social media van de tien wervingsmiddelen die MKB’ers en HR-managers inzetten qua populariteit al op de vijfde plaats. Ik verwacht dat dit nog maar het begin is van de adoptie van social media als wervingsmiddel en dat het in de toekomst nog flink aan populariteit zal toenemen."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

  Werkgevers zetten onvoldoende in op behoud van personeel
 Studenten zoeken banen met goede financiële toekomst in onzekere economische omstandigheden
 Meeste cyberaanvallen gericht op back-ups om betaling van losgeld af te dwingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe anders is werven via sociale media?
 Groot deel ICT'ers zoekt nieuwe baan via social media
 Social media nauwelijks gebruikt om in beeld te komen bij bedrijven
 Social media zijn belangrijkste focus van recruitment in 2013
 
 
reacties
 
Errol van Engelen  |   | 
11-07-2013
 | 
08:56 uur
Social Media worden inderdaad steeds populairder in het wervingsproces. Die trend wordt steeds duidelijker bij bedrijven die weinig respons krijgen via traditionele werving. Dit soort bedrijven kunnen naast LinkedIn ook gebruik maken van oplossingen die meer webbezoekers converteren naar leads.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Innovaties in de houthandel: welke nieuwe technologieën en trends zijn er in de houtindustrie en wat betekenen ze voor bedrijven?
Zakelijk financial leasen om verschillende redenen interessant
Softwareontwikkeling goedkoper en in hogere versnelling met ontwikkeling door ’leken’
reacties
De beste banen van Nederland voor 2023 vind je in de financiële sector en ICT (1) 
Kleine consultancybedrijven niet opgewassen tegen digitale slagkracht grote spelers  (1) 
Nederlander shopt evenveel of meer online in 2023 (1) 
Gestreste Nederlander flink aan de koffie (4) 
25 procent jongeren werkt buiten kantoortijd om niet gestoord te worden  (1) 
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling (2) 
Business-IT alignment in complexe organisaties is mensenwerk (1) 
top10
Waarom R&D een formule kan zijn voor blijvend zakelijk succes
Duidelijke doelen, collega’s en ondersteuning van management belangrijkst voor werknemerservaring
Vier manieren - en twee pizza's - om innovatie in de bedrijfscultuur te bouwen
30 procent HR-professionals verdenkt thuiswerkende medewerkers van liegen sinds hogere kosten kinderopvang
Beslisser wil weer 100 procent naar kantoor, werknemer wil hybride werken
Vier op de tien Gen Z’s kampen met burn-outklachten door hoge werkdruk
Leren en ontwikkelen in de zorg gaat flink op de schop
Drie op tien organisaties weet niet hoe groene arbeidsvoorwaarden rechtelijk in te voeren
Krapte steeds hoger op agenda bij corporates en bureaus
Psychische klachten bom onder arbeidsmarkt
meer top 10