zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Virtuele assistent steeds populairder bij Nederlandse bedrijven

15 april 2013 - Nederlandse bedrijven huren steeds vaker virtuele assistenten in. Dat constateert Elance. Uit de data van Elance bleek dat Nederlandse bedrijven in het afgelopen jaar 50 procent meer aan virtuele assistenten uitgaven dan 2011. Andere administratieve taken die steeds vaker online worden uitbesteed zijn: het invoeren van data, het doen van aanvullend onderzoek, andere lichte administratieve werkzaamheden en transcriberen.

Nederlandse bedrijven die virtuele assistenten inhuren, schakelen het vaakst virtuele assistenten in uit India, gevolgd door de USA, het Verenigd Koninkrijk, Pakistan en de Filipijnen. Opvallend is de populariteit van virtuele assistenten uit de USA en het Verenigd Koninkrijk. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat de Engelse taal geen barrière vormt voor de meeste Nederlanders en de cultuurverschillen minimaal zijn. 



Wie huurt de virtuele assistent in?

Kjetil Olsen, vice-president Europa: "We zien dat zzp’ers en kleine bedrijven de meest enthousiaste gebruikers zijn van de virtuele assistent, maar ook projectteams of werknemers van grote bedrijven. Dit komt met name omdat je een virtuele assistent kunt inzetten voor de administratieve taken die je op dat moment nodig hebt. Dat is een uitkomst voor kleine bedrijven die wel regelmatig administratieve werkzaamheden hebben, maar nog niet genoeg werk hebben om daar een secretaresse voor in vaste dienst te nemen. Wij verwachten overigens niet dat de virtuele assistent de markt voor secretaresses en personal assistants zal overnemen. Onze visie is dat er in de toekomst steeds meer hybride organisaties ontstaan, die online werknemers en werknemers op locatie combineren." 

Wat doen virtuele assistenten? 
Virtuele assistenten voeren taken uit die normaal gesproken vaak door een secretaresse of een personal assistant worden uitgevoerd. Er valt hierbij te denken aan het beheren van mailbox en agenda, het coördineren van afspraken of reizen of het geven van marketingondersteuning.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
 Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
 Praktische tips voor managen op afstand
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nomineer nu de Secretaresse van het Jaar 2013
 Traditionele secretaresse op haar retour
 Secretaresse schudt traditionele rol van zich af
 Secretaresse maakt zich op voor ‘stille revolutie’
 
 
reacties
 
Theo Poort  |   | 
15-04-2013
 | 
13:09 uur
Ook als je een vraag wilt stellen aan een bedrijf krijg je vaak een virtuele assistent die je vragen niet beantwoorden kan. Verschrikkelijk. De neiging om internet ''geinig''te maken is dodelijk. Ik persoonlijk weiger om met virtuale Danielas en Suzannes te communiceren. Ik zie dit verschijnsel met afgrijzen aan. Het ergste is dat je dan meestal ook niet gewoon een mailadres krijgt om een vraag te stellen aan iemand die echt bestaat.
Margot Galiart  |   | 
10-01-2014
 | 
01:12 uur
Voor Theo Poort,

Cogito ergo sum.

Margot Galiart

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf (1) 
Absoluut of relatief: meten met verschillende maten (1) 
top10
Tijdens de vakantie fantaseren over later
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016
Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie
Securityprofessional mist vereiste tools om securitydreigingen te detecteren
Organisaties ervaren meer cyberaanvallen sinds de start van de pandemie
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
Cybersecurity: van plan naar executie
Aanzienlijk minder krimp
meer top 10