zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander wil langer met mobieltje doen om geld te besparen

12 april 2013 - Nederlanders doen gemiddeld 3,8 jaar met een mobiele telefoon. Een groot deel van de Nederlanders blijkt het niet zo belangrijk te vinden om met het nieuwste type mobiel rond te lopen. Uit onderzoek in opdracht van Simyo onder 760 mobiele telefoon bezitters blijkt dat 59 procent van de ondervraagden liever met een ouder, nog goed werkend model rondloopt, als daar kosten mee bespaard worden.

Mobiele bellers zouden het liefst 5,6 jaar met hun telefoon doen, zo blijkt uit het onderzoek. Van de mobiele telefoongebruikers probeert 69 procent dan ook langer met zijn mobiele telefoon te doen, zodat minder snel een nieuw toestel nodig is. Toch belanden nog veel goedwerkende toestellen in een la omdat men zich laat 'verleiden' tot een nieuw abonnement. Zo liggen bij het gemiddelde huishouden in ons land twee goed werkende mobieltjes in een la te verstoffen. 



Mobiel besparen
Terwijl Nederlanders zich druk maken om te besparen op verzekeringen en energie, lijkt het telefoonabonnement een nog niet ontdekte categorie. Hoewel 47 procent van de respondenten van mening is dat hun keuze betreffende het aanschaffen van een nieuwe mobiel beïnvloed wordt door de huidige economische situatie, weten zij niet wat bespaard kan worden met andere vormen van mobiele telefonie. Wie immers na twee jaar zijn abonnement opzegt, overstapt op sim only en het oude toestel blijft gebruiken, kan in veel gevallen ruim 25 euro per maand besparen. De ondervraagden dachten dat de gemiddelde besparing twaalf euro zou zijn.
De belangrijkste reden om een telefoon niet meer te gebruiken is dat deze niet meer naar behoren werkt. Hoewel het laten repareren van een fiets of computer heel gebruikelijk is, is de eerste gedachte die 44 procent van de Nederlanders bij een kapotte telefoon heeft, dat zij meteen een nieuwe telefoon moeten kopen.

Mankementen
Mobiele telefoongebruikers zouden bereid zijn jaarlijks 33,60 euro aan onderhoud uit te geven als de telefoon daardoor langer meegaat. De top drie van meest voorkomende mankementen ziet er als volgt uit:
1. Batterij loopt snel leeg/laadt niet of slecht op: 48 procent
2. Software fouten (traag toestel, toestel loopt vast): 21 procent
3. Knopjes die niet meer werken: 20 procent 

Tips en tricks
Wie zo lang mogelijk met zijn telefoon wil doen, vindt op www.gewoonslimtips.nl tips en trucs om de levensduur van het mobieltje te verlengen. Trucs bijvoorbeeld om te voorkomen dat de batterij halverwege de dag leeg is, maar ook tips waarmee het vastlopen voorkomen kan worden.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consumenten beveiligen hun mobiele toestellen niet
 App vooral besteed aan 'heavy user'
 Mobiele informatie nauwelijke geback-upt
 Nederland stuurloos zonder smartphone?
 
 
reacties
 
Danny  |   | 
14-04-2013
 | 
09:35 uur
Nou geef mij maar elk jaar een nieuwe mobiel. Meestal ben ik de mijne na een jaar toch echt wel zat en de ontwikkelingen gaan zo snel dat je eigenlijk elkaar wel een andere mobiel nodig hebt om bij te blijven.
B  |   | 
15-04-2013
 | 
08:27 uur
@Danny. Volgens mij heb je alleen een nieuwe nodig om bij te blijven met de mode. Qua functionaliteit mag je me wel eens uitleggen wat de meest recente modellen meer kunnen dan die van 1 of 2 jaar geleden. Valt waarschijnlijk best tegen. Let wel, ik vraag naar meer, niet naar beter.
A Stuijt  |   | 
15-04-2013
 | 
16:29 uur
Nokia gekocht in 2000 voldoet nog uitstekend! ook de batterij. Inmiddels heb ik drie batterijen, gekregen van mensen die een nieuwe kochten! Ik gebruik steeds 1 toestel om een batterij te laden, terwijl ik een andere gebruik. De NOKIA is wél instelbaar op dat nationale noodsignaal - een nieuw apparaat vaak niet!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10