zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De lijn weer ‘aan de praat krijgen’ absoluut mogelijk

5 april 2013 - In veel organisaties is lijncommunicatie de dominante manier van communiceren. Steeds meer organisaties merken dat deze lijn niet goed (meer) werkt. Een van de oorzaken is dat de lijn is gebaseerd op nogal wat veronderstellingen. Maar wie nu precies vanuit welke functie, welke rol of verantwoordelijkheid heeft in de interne communicatie blijft vaak in het midden en is zelden expliciet gemaakt.

Involve onderzocht wat managers en medewerkers zien als hun belangrijkste taken in interne (lijn-)communicatie (Involve, Uversiteit Twente, maart 2013). En ontwikkelde van daaruit een voor het vak nieuwe visie op het effectiever laten verlopen van lijncommunicatie en het opnieuw werkend krijgen van de communicatielijnen in organisaties.



In vier stappen de lijnen werkend krijgen
Die visie bestaat uit vier stappen om de huidige situatie te analyseren en een eerste opzet te maken voor de gewenste situatie. Achtereenvolgens wordt gekeken naar:
1. welke informatie voor een organisatie relevant is;
2. wie een rol spelen in de uitwisseling daarvan;
3. welke communicatieverantwoordelijkheden deze ‘spelers’ vervullen;
4. en wat zij vervolgens nodig hebben om dit goed te kunnen doen.

De whitepaper ‘Lijncommunicatie, hoe het wel werkt’ is gratis te downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De opmars van de strategische HR business partner
 Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP
 Bijna helft logistieke medewerkers niet klaar voor toekomst
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe gedragscode voor kennisintensieve dienstverleners vergroot transparantie
 Kenniswerkers communiceren steeds vaker via video
 ‘Wat zeg je me nou?’ - verandertaal bij start verandering
 Communicatiestijl niet genetisch bepaald
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP (1) 
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
Keuze tips voor de smartphone van de zaak
Verschil levensverwachting hoog- en laagopgeleid groeit
Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
Bedrijven lopen talent mis door taalgebruik in vacatures
Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
Klant niet op één bij CFO
meer top 10