zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument krijgt meer grip op reclame

30 januari 2013 - De introductie van het consumenten handboek ‘Grip op reclame’ heeft ervoor gezorgd dat de Nederlandse consument zich bewuster is geworden van de controle die hij kan uitoefenen op zijn gegevens bij marketing. Dit blijkt uit informatie van de DDMA Privacy Autoriteit.

Het besef bij de consument heeft ook geresulteerd in een stijging van maar liefst 50 procent van het aantal binnengekomen klachten bij het Privacy Waarborg Klachtenloket. Meer dan de helft hiervan is direct en naar tevredenheid van de consument opgelost. 



Toename in aantal klachten
Doordat de consument meer inzicht heeft in zijn rechten op het gebied van marketing, is hij zich er ook meer van bewust bij welke instanties zijn klacht kan worden ingediend. Dit heeft geresulteerd in een toename van 50 procent van de klachten die in 2012 zijn binnengekomen bij het Privacy Waarborg Klachtenloket. Het merendeel van de klachten ging in 2012 over een niet-werkende afmeldhyperlink in e-mailings. Overige klachten gingen vooral over het onrechtmatig gebruik van contactgegevens (data) aan derden. 

Klachten direct opgelost

Het Privacy Waarborg Klachtenloket zorgt ervoor dat klachten ook daadwerkelijk worden opgelost. Dit in tegenstelling tot de wettelijke toezichthouders die geen inzage geven in individuele klachten aan het bedrijfsleven. Bedrijven zijn hierdoor niet in staat om de klacht ook daadwerkelijk op te lossen. Terwijl veel van de klachten eenvoudig zijn te verhelpen. Vooral de wijze waarop het Klachtenloket als moderator tussen consument en het bedrijfsleven optreedt heeft ervoor gezorgd dat het merendeel van de klachten direct zijn opgelost. En dit naar volle tevredenheid van de consument en het bedrijf.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
 Vier op de tien Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekeraar
 Bedrijven moeten meer prioriteit geven aan het welzijn van werknemers
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeers: bedrijfsleven verantwoordelijk voor privacy consument
 EU-bedrijven lopen uit de pas met consumentenzorgen over online tracking
 Gratis handboek geeft ‘Grip op reclame’
 Privacy blijft achilleshiel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
Vier technologietrends die we de komende jaren steeds vaker gaan zien
Twee derde organisaties in afgelopen jaar slachtoffer geworden van ransomware-aanval
Meer dan een derde van de CMO's verliest talent aan concurrenten
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
meer top 10