zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Stijgende trend verkoop Sinterklaaspakketten

30 oktober 2012 - Er is een stijgende trend te zien binnen de verkoop van Sinterklaaspakketten voor personeel en relaties. Dat zegt Ben ten Zeldam, directeur van Tezet Business Gifts. "Uit onze verkoopcijfers blijkt dat het aantal verkochte Sinterklaaspakketten in een periode van vijf jaar met meer dan 300 procent is toegenomen." Het aantal verkochte kerstpakketten is in diezelfde periode veel minder hard gegroeid.

Redenen voor deze ontwikkeling zijn volgens ten Zeldam zowel van praktische als budgettaire aard. Praktisch, omdat de inhoud van de Sinterklaaspakketten bij vrijwel iedereen letterlijk in de smaak valt. Dit in tegenstelling tot het traditionele kerstpakket, waar het voor de ondernemer niet zeker is of personeel en relaties de inhoud zullen waarderen. En budgettair, omdat de prijzen van Sinterklaaspakketten aanzienlijk lager zijn dan de prijzen van kerstpakketten. 



Geen verschuiving
Of er daadwerkelijk een volledige verschuiving plaats zal vinden van kerstpakketten naar Sinterklaaspakketten? Ten Zeldam denkt van niet. "Aangezien beide verkoopcijfers zijn gestegen, verwacht ik dat in de toekomst eerder een complementaire functie voor de pakketten is weggelegd." Dit heeft onder meer te maken met het verwachtingspatroon van personeel en relaties. Zo worden Kerstpakketten, in tegenstelling tot Sinterklaaspakketten, vaker verwacht waardoor er dus niet snel van deze kerstgeschenken afgestapt zal worden.
De verkoopcijfers zijn gebaseerd op offline verkopen en online verkopen uit Sintshop en Kerstshop.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer uit frustratie in Sinterklaasgedicht
 Smartphone populair Sinterklaascadeau
 Twintig procent werknemers viert Sinterklaas op het werk
 Onderzoek voorspelt ‘Gouden Kerstpakketten’ in 2012
 
 
reacties
 
Erik  |   | 
9-11-2012
 | 
07:46 uur
Lekker representatief: we hebben het hier over de cijfers/mening van 1 leverancier. Beste redacteur, verwacht u dat ik als critische lezer dit niet herken als... Verkapte advertenties?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
meer top 10