zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verkiezingsdebatten kunnen en moeten beter

24 augustus 2012 - Woensdagavond vond de eerste in een reeks van acht verkiezingsdebatten plaats in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. En direct was er veel kritiek. Waar waren Rutte, Roemer en Wilders? Wat moesten wij met die vakantiefoto's en inspiratiefilmpjes? Wordt de kiezer nu eigenlijk wel wijzer van het gebruikelijke gehakketak tussen de lijsttrekkers? Moet je eigenlijk wel winnaars en verliezers aanwijzen?

Roderik van Grieken, directeur van het Nederlands Debat Instituut, schreef een handzaam boek over de gebrekkige kwaliteit van Nederlandse verkiezingsdebatten. 'Een feest van de democratie. De regels voor een goed verkiezingsdebat' komt deze week uit bij uitgeverij Bert Bakker. 



Amateuristische debatten
Verkiezingsdebatten hebben grote invloed op het verloop van de campagne en de verkiezingsuitslag maar zitten over het algemeen uiterst amateuristisch in elkaar. Programmamakers nemen ze niet serieus genoeg, presentatoren vervullen vaak een dubieuze rol en politici bereiden zich onvoldoende en verkeerd voor.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse studenten winnen EK debatteren
 Mark Rutte winnaar Debatprijs 2011
 'Politici luisteren alleen als er verkiezingen aan komen'
 Social media voorspellen uitslag het best
 
 
reacties
 
Ron  |   | 
24-08-2012
 | 
09:18 uur
Wat een onzin artikel, dit is gewoon de kwaliteit die politici te bieden hebben en het volk vindt het nog leuk ook, getuige de kijkcijfers. We hebben te maken met politici die eigen niet capabel zijn om in het gewone leven te kunnen werken voor een bedrijf. Daarom snappen ze totaal niet waarom ze dit land verder de crisis in laten gaan. Ze weten en willen niet weten wat het volk denk, behalve zo vlak voor de verkiezingen, dan roepen ze populaire zaken en hopen op die manier stemmen te trekken. Na de verkiezingen vallen ze weer in hun foute arrogante gedrag en gaan ze door met Nederland te verkopen aan Europa, onze kennis te vermoorden en de markt verder te verzieken. Dus heeft het zin om te stemmen, alleen wanneer er werkelijk een omwenteling komt, maar dan moet de kiesdrempel fiks gaan verhogen en referendums wettelijk verplicht gaan maken, waardoor politici daardoor dwingen om eens echte besluiten te nemen ten gunste van Nederland en zijn inwoners!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10