zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Papieren ‘to-do-lijst’ blijkt populair

23 juli 2012 - Werknemers organiseren en plannen hun werk op papier of in hun hoofd. Slechts dertien procent van de werknemers maakt hierbij gebruik van digitale ondersteuning. Dit blijkt uit onderzoek van VDD IQware. De meeste werknemers (48 procent) maken dagelijks of wekelijks een ‘to-do-lijstje’ op papier en 35 procent geeft aan alle taken en prioriteiten in het hoofd te hebben zitten. Vier procent handelt werkzaamheden af in de volgorde van binnenkomst.

Naast deze werkwijze is er een handjevol werknemers die hun werk transparanter organiseert met behulp van een digitale oplossing. Slechts tien procent plant werkzaamheden met behulp van een CRM-systeem en drie procent werkt met een geautomatiseerd werkproces. Binnen financiële instellingen zijn deze percentages hoger dan het gemiddelde. In deze branche werkt negentien procent met een CRM-systeem voor de activiteitenplanning en tien procent met een geautomatiseerd werkproces. 



Digitaal is transparant
"De overgrote meerderheid van de werknemers heeft geen digitale ondersteuning bij het organiseren en plannen van zijn of haar werkzaamheden," concludeert Serge Leclercq, commercieel directeur van VDD IQware. "Wanneer een medewerker zijn werkzaamheden allemaal in zijn hoofd heeft of op een to-do-lijst heeft gekrabbeld, is het bijvoorbeeld bij ziekte van die werknemer niet meer te overzien wat er opgevangen moet worden. Daarnaast is er dan voor de leidinggevende geen enkel inzicht in de status van de werkprocessen. Bij een digitaal gestructureerd en geoptimaliseerd werkproces zijn de planning en alle stappen die genomen moeten worden volledig transparant. Zowel voor de medewerker zelf, als voor de leidinggevende."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zet niet meer dan vijf dingen to do op uw lijstje
 Begin het jaar met een not-to-do lijst
 Vijf tips om uw to-do lijst effectief te managen
 Multitasken is helemaal niet zo slim
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10