zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

IT-manager zet externen in voor invullen specifieke competenties

19 juli 2012 - IT-managers maken veelvuldig gebruik van externen; maar liefst 97 procent geeft aan weleens externen in te huren. Dit blijkt uit onderzoek van neomax onder 197 IT-managers in Nederland. 40 procent van de respondenten maakt hiervoor gebruik van een detacheringsbureau, drie procent van individuele zzp’ers en 57 procent combineert detachering met zzp’ers.

De belangrijkste redenen om externen in te huren zijn het aanvullen van specifieke competenties (47 procent) en om flexibeler te kunnen zijn in het aantal fte’s (38 procent). 



Top vijf vakgebieden
Aan de respondenten is ook gevraagd op welke vakgebieden externen worden ingezet. De top vijf ziet er als volgt uit:
1. Softwareontwikkeling
2. Systeembeheer
3. Architectuur
4. Netwerkbeheer
5. Informatiemanagement 

Detavast
"De resultaten komen overeen met wat wij in de praktijk zien," zegt Stephan Bosman, directeur van neomax. "IT-afdelingen bestaan vaak uit een aantal vaste allround IT’ers. Voor specialistische kennis of specifieke projecten worden daarom (tijdelijk) externe professionals ingehuurd. Daarnaast zien we een toenemende interesse in detavast. Dit biedt de IT-manager de kans om voor een bepaalde periode iemand van een detacheringsbureau in dienst te nemen met de mogelijkheid om de medewerker na deze periode kosteloos over te nemen. Zo kan optimaal beoordeeld worden of iemand beschikt over de gewenste competenties en bovendien ook voor de langere termijn binnen het team past."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
  Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
 Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis doet pijn bij externe ICT’ers, hardwareleveranciers en overheid
 HR-afdelingen besteden meer uit
 Externe CEO’s zijn duurder en presteren minder
 ICT-branche lijkt crisis definitief te boven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10