zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nog steeds misleiding bij overstap provider

11 april 2012 - De OPTA krijgt nog regelmatig klachten van ondernemers die ongewild een contract bij een andere telefoonprovider hebben afgesloten. De ondernemer wordt benaderd en dacht een vernieuwd product van zijn huidige provider af te nemen. Ondertussen heeft men niet in de gaten dat men een antwoordkaart van een andere provider heeft ondertekend zo meldt de Volkskrant.

In de Tweede Kamer heeft Minister Maxime Verhagen van Economische zaken vandaag schriftelijke vragen beantwoord van het CDA. Verhagen merkt op dat het aantal klachten zelfs is toegenomen. De ondernemers voelen zich misleid door de wervingstechniek van de providers. Eind vorig jaar waarschuwde de OPTA al voor deze wervingstechnieken waarmee de providers nieuwe klanten benaderen.



Boete
Minister Verhagen laat weten dat de providers die het idee hebben dat hun klant zonder duidelijke instemming is overgestapt verhaal kunnen halen bij de nieuwe provider. Als deze nieuwe provider geen goedkeuring van de klant kan overleggen kunnen zij een boete krijgen. een boete wordt opgelegd indien men niet meewerkt. Ook laat de minister weten deze klachten goed in de gaten te houden.


Bron: Volkskrant
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telecomproviders moeten luisteren naar wensen klant
 Zakelijke mobiele beller vaak nonchalant met data op telefoon
 Werkomgeving moet samenwerken ondersteunen
 Mix mobiel, cloud en social nodig in 2012
 
 
reacties
 
Joke  |   | 
13-09-2012
 | 
13:07 uur
Goed dat de Tweede Kamer ingelicht is over deze zaak. Erg belangrijk om goed te luisteren naar wat de providers zeggen dus. Vind het sowieso niet een goede manier van nieuwe klanten werven.
domein kopen  |   | 
17-07-2013
 | 
11:50 uur
Schandalig dat bedrijven zo omgaan met consumenten om geld te verdienen. Toch vind ik dat het nog steeds teveel voorkomt en dat er niet goed ingegrepen wordt. Het lijkt mij vrij makkelijk om hier iets aan te doen. Het lijkt wel alsof de overheid stiekem achter de rug om van de consument hier ook geld mee verdient.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10