zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Recruitmentsite belangrijkste middel voor succesvolle employer branding

20 februari 2012 - De eigen recruitmentsite van de werkgever is het meest gebruikte en effectiefste communicatiemiddel om te bouwen aan het employer brand. Ook aan de vindbaarheid in zoekmachines en campusrecruitment worden een hoge effectiviteit toegedicht, maar deze worden beide veel minder gebruikt door Nederlandse werkgevers voor employer branding.

Dit blijkt uit onderzoek onder 400 employer brand professionals en directieleden ten behoeve van het boek 'Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’.  In het onderzoek ‘Het Nieuwe Employer Brand’ zijn 41 verschillende communicatiemiddelen onderzocht op hun inzet ten behoeve van employer branding en het effect dat daaraan wordt toegekend. De top tien instrumenten die door Nederlandse werkgevers het meeste effect op het employer brand wordt toegekend, zijn:



1. Recruitmentsite
2. Vindbaarheid via zoekmachines
3. Campusrecruitment
4. TV
5. Vacatures op vacaturesites
6. Vacatures op vacaturesites
7. Beheren van communities op social media (actief)
8. Corporate storytelling
9. (Video-)testimonials
10. Printadvertenties in de landelijke krant


Wat doen werkgevers met een sterk employer brand meer en minder?
Naast wat de gemiddelde werkgever aan instrumenten inzet, is ook gekeken naar wat topwerkgevers doen. Topwerkgevers zijn werkgevers die voldoen aan voorwaarden zoals een hoge medewerkerstevredenheid, veel open sollicitaties ontvangen en een top tien positie onder de doelgroep. Topwerkgevers zetten naast de eigen recruitmentsite en campusrecruitment vooral in op public relations (PR), corporate storytelling, externe nieuwsbrieven en jobboards. Naast het hoge gebruik wordt hier ook het meeste effect aan toegekend.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Blijf online veilig en verander uw wachtwoorden
 Minder negatieve vooroordelen rondom werkloosheid ten gevolge van de coronacrisis
 Acht cybersecurity trends voor 2021
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Budget, draagvlak en positionering struikelblokken voor employer branding
 Werkgeverslijstjes blijken ongeloofwaardig
 Positief bedrijfsimago essentieel in tijden van schaarste
 Acht recruitmentsites genomineerd voor de Gouden PublieksCursor
 
 
reacties
 
Jeroen van Driel  |   | 
20-02-2012
 | 
08:40 uur
Door wie is dit onderzoek uitgevoerd en waar zou ik de uitslag van dit onderzoek kunnen opvragen?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Ook thuis kun je gebruik maken van zakelijk internet
Welke auto’s behouden hun waarde het meeste?
reacties
Digitale tools zorgen voor minder werkstress (1) 
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen (1) 
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen (1) 
Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels (1) 
Werknemer wil niet terug naar werksituatie zoals vóór COVID-19  (1) 
Kijken, kijken en niet kopen (1) 
‘Veiliger en slimmer werken’ bovenaan agenda IT-afdeling (1) 
top10
Eén op de drie organisaties overweegt thuiswerkvergoeding
Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren
Focus op flexibele planning en versnelde innovatie
Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
Hoge uitstroom sociaal domein: het gaat niet alleen om het salaris
Slechts één op de drie werknemers is veerkrachtig genoeg
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen
De tien ingrediënten van elk succesvol project
Werkzoekers hebben hekel aan schrijven motivatiebrief
meer top 10