zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Recruitmentsite belangrijkste middel voor succesvolle employer branding

20 februari 2012 - De eigen recruitmentsite van de werkgever is het meest gebruikte en effectiefste communicatiemiddel om te bouwen aan het employer brand. Ook aan de vindbaarheid in zoekmachines en campusrecruitment worden een hoge effectiviteit toegedicht, maar deze worden beide veel minder gebruikt door Nederlandse werkgevers voor employer branding.

Dit blijkt uit onderzoek onder 400 employer brand professionals en directieleden ten behoeve van het boek 'Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’.  In het onderzoek ‘Het Nieuwe Employer Brand’ zijn 41 verschillende communicatiemiddelen onderzocht op hun inzet ten behoeve van employer branding en het effect dat daaraan wordt toegekend. De top tien instrumenten die door Nederlandse werkgevers het meeste effect op het employer brand wordt toegekend, zijn:



1. Recruitmentsite
2. Vindbaarheid via zoekmachines
3. Campusrecruitment
4. TV
5. Vacatures op vacaturesites
6. Vacatures op vacaturesites
7. Beheren van communities op social media (actief)
8. Corporate storytelling
9. (Video-)testimonials
10. Printadvertenties in de landelijke krant


Wat doen werkgevers met een sterk employer brand meer en minder?
Naast wat de gemiddelde werkgever aan instrumenten inzet, is ook gekeken naar wat topwerkgevers doen. Topwerkgevers zijn werkgevers die voldoen aan voorwaarden zoals een hoge medewerkerstevredenheid, veel open sollicitaties ontvangen en een top tien positie onder de doelgroep. Topwerkgevers zetten naast de eigen recruitmentsite en campusrecruitment vooral in op public relations (PR), corporate storytelling, externe nieuwsbrieven en jobboards. Naast het hoge gebruik wordt hier ook het meeste effect aan toegekend.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 HR kan voortrekkersrol spelen bij activeren collega's voor diversiteits- en inclusiebeleid
 Inflatie veroorzaakt verschuiving in prioriteiten IT budget
 Van Boomers tot Zoomers: hoe ga jij om met diverse generaties op de werkvloer?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Budget, draagvlak en positionering struikelblokken voor employer branding
 Werkgeverslijstjes blijken ongeloofwaardig
 Positief bedrijfsimago essentieel in tijden van schaarste
 Acht recruitmentsites genomineerd voor de Gouden PublieksCursor
 
 
reacties
 
Jeroen van Driel  |   | 
20-02-2012
 | 
08:40 uur
Door wie is dit onderzoek uitgevoerd en waar zou ik de uitslag van dit onderzoek kunnen opvragen?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Financiële coaches gezocht: aantal openstaande functies schiet omhoog
Week van het Werkgeluk in een extreem krappe arbeidsmarkt
Europese bedrijven zijn positief over hun uitgaven aan CX-technologie
Een derde van werkend Nederland heeft te maken met grensoverschrijdend gedrag
Vrouwelijke werknemer verbergt ware gevoelens op het werk
Hybride werken? Houd de werk-privébalans in de gaten!
CFO's willen kosten besparen vanwege recessiezorgen
40 procent van het topmanagement noemt SASE een revolutie in netwerkbeveiliging
68 procent Nederlanders wil meer openheid over salaris
Arbeidsparticipatie onder 50-plussers stijgt sterk
meer top 10