zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Recruitmentsite belangrijkste middel voor succesvolle employer branding

20 februari 2012 - De eigen recruitmentsite van de werkgever is het meest gebruikte en effectiefste communicatiemiddel om te bouwen aan het employer brand. Ook aan de vindbaarheid in zoekmachines en campusrecruitment worden een hoge effectiviteit toegedicht, maar deze worden beide veel minder gebruikt door Nederlandse werkgevers voor employer branding.

Dit blijkt uit onderzoek onder 400 employer brand professionals en directieleden ten behoeve van het boek 'Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’.  In het onderzoek ‘Het Nieuwe Employer Brand’ zijn 41 verschillende communicatiemiddelen onderzocht op hun inzet ten behoeve van employer branding en het effect dat daaraan wordt toegekend. De top tien instrumenten die door Nederlandse werkgevers het meeste effect op het employer brand wordt toegekend, zijn:



1. Recruitmentsite
2. Vindbaarheid via zoekmachines
3. Campusrecruitment
4. TV
5. Vacatures op vacaturesites
6. Vacatures op vacaturesites
7. Beheren van communities op social media (actief)
8. Corporate storytelling
9. (Video-)testimonials
10. Printadvertenties in de landelijke krant


Wat doen werkgevers met een sterk employer brand meer en minder?
Naast wat de gemiddelde werkgever aan instrumenten inzet, is ook gekeken naar wat topwerkgevers doen. Topwerkgevers zijn werkgevers die voldoen aan voorwaarden zoals een hoge medewerkerstevredenheid, veel open sollicitaties ontvangen en een top tien positie onder de doelgroep. Topwerkgevers zetten naast de eigen recruitmentsite en campusrecruitment vooral in op public relations (PR), corporate storytelling, externe nieuwsbrieven en jobboards. Naast het hoge gebruik wordt hier ook het meeste effect aan toegekend.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Budget, draagvlak en positionering struikelblokken voor employer branding
 Werkgeverslijstjes blijken ongeloofwaardig
 Positief bedrijfsimago essentieel in tijden van schaarste
 Acht recruitmentsites genomineerd voor de Gouden PublieksCursor
 
 
reacties
 
Jeroen van Driel  |   | 
20-02-2012
 | 
08:40 uur
Door wie is dit onderzoek uitgevoerd en waar zou ik de uitslag van dit onderzoek kunnen opvragen?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10