zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Is het einde van de traditionele reclame nabij?

16 januari 2012 - Crowdsourcing, virale internetcampagnes, product placement en guerrilla marketing verwijzen traditionele tijdschriftadvertenties en tv commercials in razend tempo naar een antiek verleden. Dit stelt Seethu Seetharaman, hoogleraar Marketing aan de Olin Business School. "Traditionele  marketing is niet langer effectief gezien de huidige informatieoverload en technologieën als digitale tv-recorders waardoor commercials simpelweg doorgespoeld worden."


De toekomst van adverteren ligt volgens de hoogleraar dan ook op het gebied van goedkope promotiecampagnes die desondanks maximale impact hebben, plus een toename van product placement. Je ziet nu al een sterke toename van product placement in televisieprogramma’s, games en andere media. Ook bioscoopreclame, mits vertoond tussen de trailers door, vertoont een stijging. 



Sociale media en smartphone
Het zijn echter sociale media die de toekomst echt zullen domineren, zowel op het gebied van reclame als op het gebied van productontwikkeling. Crowdsourcing bijvoorbeeld stelt consumenten in staat om actief betrokken te zijn bij de ontwikkeling van nieuwe producten, in tegenstelling tot het passief moeten reageren op producten die ondernemingen in de markt zetten. Smartphones tenslotte geven virale campagnes, zoals YouTube campagnes, een enorme boost. Dergelijke campagnes zullen dan ook snel veel effectiever blijken dan traditionele manieren van adverteren.


Bron: Management Issues
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Schreeuwerige reclame en Engels verjagen 50-plusser
 Word of mouth is te managen
 Zichtbaarheid en sales bepalen succes online reclamecampagne
 De tien creatiefste reclame-ideeën van 2010
 
 
reacties
 
verjaardagstaartbestellen  |   | 
24-01-2012
 | 
16:02 uur
Online reclame is de toekomst. Affiliate, display advertising,social media mobile marketing etc. Dit zijn onderdelen van online marketing die zich verder gaan ontwikkelen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10