zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Innovatieve talenten' overspoelen LinkedIn

27 december 2011 - U bent ongetwijfeld creatief, dynamisch en gemotiveerd. Of u met deze termen moet strooien in uw cv en op uw sociale profiel, is echter maar de vraag. Ze prijken immers op de lijst van de ‘meest overgebruikte woorden’ in LinkedIn profielen, zo ontdekte 6Minutes.be.



Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Leer LinkedIn gratis écht gebruiken
 Peter is de beste naam om de top te bereiken
 Bent u een conversationalist op LinkedIn?
 Vijf do’s en don’ts voor een professioneel LinkedIn profiel
 
 
reacties
 
NumoQuest  |   | 
27-12-2011
 | 
13:45 uur
Fantastisch dat men dat allemaal van zichzelf kan roepen edoch ..... De ene realiteit is uiteraard de andere weer niet en zo bestaan er \\\'vele waarheden\\\' en interpretaties. Menig artikel en forum word er aan dit fenomeen gewijd en menig politici \\\'liegen\\\' gewoon dat het gedrukt staat en spelen en goochelen met woorden.

Immers, als je de waarheid niet echt spreekt, kan het hebben over eigen interpretatie en ervaring en wie kan daar tenslotte tegenop? De ene beleving is natuurlijk de ander weer niet en op deze manier heeft menigeen \\\'het grote gat\\\' gevonden tussen leugen en waarheid.

Hoe het ook zij, het maakt het er namelijk niet eenvoudiger op voor recruiter of HRM te definiëren wat er nu eigenlijk schuil gaat achter een gebruikte definitie en in welke context deze door gebruik[st]er dan ook werd gebezigd.

Kort en goed? Laten we het in 2012 gewoon eens over een andere boeg gooien en terug naar de nuchterheid. Vergeet al die buzzwords en zoek naar gewone nuchtere Hollandse steekwoorden zoals Loyaal, Doortastend, Breder kijkend, persoonlijke inzet en bovenal, kennis en ervaring.

Zij die het hardst roepen dat kennis en ervaring verloren zouden gaan door de huidige recessie en de consequenties? Dat zijn nu net de mensen die geen idee hebben hoe mensen in te schatten en dan kom je inderdaad niet veel verder dan het zoeken naar \\\'buzzwords\\\' in een cv en het kijken naar de leeftijd. Want ook dit laatste moet worden gezegd, helaas.

En zo belazerd de één de ander en vertrouwd men op een gegeven moment elkaar niet meer. Natuurlijk. Zolang je er namelijk zelf waarde aan hecht, er zelf in geloofd, lieg je niet..... zo is het toch?
Gert van Veldhuisen  |   | 
28-12-2011
 | 
13:53 uur
Dit is wat Steve Jobs omgeving kenmerkt als Reality Distortion Field: Als je er zelf maar in geloofd kun je de realiteit veranderen....
Ad de Beer  |   | 
28-12-2011
 | 
09:46 uur
En hoewel het CV-marketing-taal is (een nieuwe voor Van Dale?) klopt het vaak wel.
Bedrijven en organisaties missen 20-30% van het aanwezige personeel en verliezen daardoor veel geld, miljoenen per organisatie, wat weer blijkt uit ons onderzoek naar personeelverlieskosten.
Naast bedrijven kennen ook veel mensen zelf hun talenten niet. Veel mensen die een e-portfolio op www.agamedes.nl hebben ingevuld melden ons dat ze verbaasd zijn omdat ze onvermoede talenten hebben, naast de mensen die met twee benen op de grond komen te staan omdat ze hun talent onderschatten.
Zelfinzicht en inzicht in de schatten van de organisatie (en natuurlijk de aan te trekken talenten) is een gemis dat in 2012 voorkomen kan gaan worden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10