zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Nederlanders massaal op koopjesjacht onder werktijd'

29 november 2011 - Onderzoek van mydealpage.nl onthult dat Nederlanders massaal onder werktijd speuren naar aanbiedingen op ‘daily deal sites’ zoals Groupon, LivingSocial en Groupdeal. Maar liefst 82 procent van de koopjesjagers bekijkt de aanbiedingensites op doordeweekse dagen tussen negen en vijf. Met name donderdag blijkt een populaire dag om op zoek te gaan naar een leuke deal.

Charles Maltha directeur van MyDealPage: "Wij waren bijzonder verbaasd toen we de resultaten zagen. We hadden verwacht dat mensen juist ‘s avonds of in het weekend op zoek zouden gaan naar speciale aanbiedingen en leuke activiteiten. Vooral de enorme terugkerende piek op donderdag verraste ons. Kennelijk zijn veel mensen juist op donderdagmiddag op zoek naar wat afleiding en speuren dan op kortingssites naar een koopje." 



Kortingssites
Het aantal kortingssites dat valt te bezoeken is de afgelopen jaren wereldwijd explosief gegroeid. In de Verenigde Staten is het aantal kortingssites in enkele jaren gestegen van 120 naar 520. Ook in Nederland is het aantal aanbieders sterk gegroeid. Maltha: "In Nederland zijn kortingssites nog relatief nieuw. De gemiddelde Nederlander kent er waarschijnlijk maar één of twee. Het aanbod is echter vele malen groter. In Nederland verzamelen wij per dag ongeveer 180 aanbiedingen van 47 verschillende aanbieders. En daar komen bijna dagelijks nieuwe partijen bij." 

Enkele minuten
Werkgevers hoeven zich trouwens niet al teveel zorgen te maken volgens Maltha. "Gemiddeld spenderen bezoekers slechts een paar minuten aan het zoeken naar een koopje. Dat is ook logisch want de meeste mensen kennen maar een paar kortingssites en die tonen slechts enkele aanbiedingen per dag. Die moeten dan ook maar net bij je passen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Racisme en exclusie in Nederlandse advertenties
 Nederlandse pensioenstelsel voor derde jaar op rij beste ter wereld
 CIO’s ervaren druk van digitale transformatie en cloudcomplexiteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander shopt regelmatig tijdens werktijd
 Chinese consument koopt massaal online
 Tips om veilig online te shoppen tijdens werktijd
 Sociale netwerken, shoppen en video´s leggen netwerk plat
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: tips voor meer conversie via e-mail
Er is veel waar je aan kunt denken om de conversie van je mailings te verbeteren. En niet onbelangrijk: hoe zet je al deze aspecten zo optimaal mogelijk in. In dit gratis white paper beschrijft Spotler 21 technieken voor beter scorende e-mails. Benieuwd?
Download het white paper
Lees verder
Gebruik van Easy Up tenten tijdens beurzen: zo creëer je een opvallende beursstand!
Juiste telefoon voor zakelijke doeleinden: iPhone imponeert!
reacties
Racisme en exclusie in Nederlandse advertenties (1) 
Maximaal zes mensen in een vakantiewoning reden voor annuleren (1) 
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken  (1) 
76 procent van de studenten werkt door coronacrisis in een andere sector (1) 
Aantal vacatures komt steeds dichter bij pre-coronatijdperk (1) 
Analytics is de bewezen grote winnaar (1) 
Hamsterschaamte: Nederlander ontkent te hamsteren tijdens coronacrisis (1) 
top10
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken
Betere bedrijfsresultaten? Begin bij uw cultuur
Aantal zorgvacatures terug op niveau pre-coronacrisis
Kwaadaardige corona trackers zijn in opmars
Een op drie IT-verantwoordelijken: organisatie maakt ineffectief gebruik van cloudtechnologie
Werkzoekers vinden tattoos en piercings bij sollicitatiegesprek geen probleem
Bedrijven zetten vooral in op digitale transformatie
Een op de drie medewerkers minder loyaal na eerste coronagolf
OOBE maar dan wel PnP
Pandemie versnelt de digitale transformatie
meer top 10