zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rabobank en Interpolis winnaars VertrouwensAward 2011

21 november 2011 - De VertrouwensAward 2011 is vorige week gewonnen door Rabobank als bank met het meest vertrouwen en Interpolis als verzekeraar met het meeste vertrouwen. De twee financiële dienstverleners kregen de prijs uitgereikt tijdens de presentatie van de onderzoeksresultaten van het door &samhoud gehouden nationaal vertrouwensonderzoek 2011.

De twee prijswinnaars zijn uitzonderingen want uit hetzelfde onderzoek blijkt dat het algemene vertrouwen in financiële dienstverleners is gedaald naar elf procent: een dieptepunt. 



Trend in vertrouwen
Voor het vierde jaar op rij is het nationaal vertrouwensonderzoek gehouden. Het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van adviesbureau &samhoud, geeft de trends aan over het vertrouwen in Nederland en stelt een ranglijst samen in twee categorieën: meest vertrouwde bank en meest vertrouwde verzekeraar. 

Rabobank en Interpolis
Rabobank was winnaar in de categorie banken. Interpolis eindigde op nummer 1 in de categorie verzekeraars. Op de tweede plaats eindigde Uvit en op de derde plaats Zilveren Kruis Achmea. "Rabobank is een coöperatie die middenin de samenleving staat. Al hun handelen is gericht op vertrouwen, dat zie je ook aan hun tripple AAA status die ze nog altijd behouden hebben. De consument ziet en voelt dit," aldus Salem Samhoud, oprichter van &samhoud, over de uitverkiezing van de bank. "Interpolis is ook een coöperatie met al jarenlang een glasheldere boodschap. Zij investeren niet alleen in het consumenten vertrouwen maar ook in het vertrouwen onder hun medewerkers, dit heeft effect op de buitenwereld." 

Overige winnaars

Naast de hoofdprijzen werden ABN AMRO, Rabobank en Uvit geëerd als snelste stijgers op de vertrouwenslijst van respectievelijk banken en verzekeraars. Triodos Bank tenslotte mag zich de meest vertrouwde middelgrote bank van Nederland noemen. 

Consumentenvertrouwen

Eerder deze week werden van hetzelfde onderzoek al resultaten naar buiten gebracht over het actuele consumentenvertrouwen: slechts 29 procent van de Nederlanders heeft vertrouwen in de maatschappij (29 procent) en slechts 39 procent heeft vertrouwen in de toekomst van Nederland. 70 procent van de Nederlanders geeft aan minder uit te geven door de crisis. "De resultaten van dit onderzoek zijn gitzwart. Het toont aan dat Nederland een heldere visie en krachtig leiderschap mist. Daar moeten we nu hard op inzetten," zegt Salem Samhoud, oprichter van &samhoud, over het onderzoek.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Herstel vertrouwen vraagt daadkrachtig en verantwoord leiderschap
 CFO's ondanks economisch zwaar weer optimistisch over expansie
 ‘Vertrouwen als uitgangspunt is niet soft’
 Bouwen aan vertrouwen – belangrijker dan ooit
 
 
reacties
 
RvL  |   | 
21-11-2011
 | 
10:50 uur
''De consument ziet en voelt dit,''???
''Interpolis is ook een coöperatie met al jarenlang een glasheldere boodschap. Zij investeren niet alleen in het consumenten vertrouwen maar ook in het vertrouwen onder hun medewerkers, dit heeft effect op de buitenwereld.'' ???????
Ik 'vertrouw' de uitslag van het onderzoek niet.

MJG Fuss  |   | 
21-11-2011
 | 
12:27 uur
Ik heb ook sterk mijn twijfels aan dit onderzoek en of deze onafhankelijk zijn uitgevoerd. Zelf heb ik bij beide instellingen confrontatie to ergenis gehad waarbij ik zelfs op het punt heb gestaan hierover een boek te schrijven, en mn. om niet met deze bedrijven in zee te gaan.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10