zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Young Professional 2. 0 vraagt nieuwe manier van werven

27 september 2011 - Young Professionals 2.0, de studenten en starters van nu, vereisen een nieuwe manier van werven. Traditionele wervingskanalen, zoals een advertentie in de krant, maken plaats voor de combinatie van social media en vacaturesites. Via social media oriënteert de Young Professional 2.0 zich op bedrijven en vacaturesites worden geraadpleegd voor de daadwerkelijke vacatures.

Dit blijkt uit het Trendrapport 2011 van ASA Student en Ad Rem Young Professionals



Internet als leefomgeving
Jongeren gebruiken social media voor hun personal branding en een toenemend aantal jongeren heeft een eigen website of blog om het merk ‘ik’ extra exposure te geven. Employee branding loopt in Nederland wat dat betreft mijlenver voor op employer branding. Young Professionals 2.0 hebben tijdens hun studie continu via het internet gecommuniceerd en kennis en informatie gedeeld. Het internet vormt ook de basis in de zoektocht naar een baan. Voor organisaties is het daarom ook belangrijk om te investeren in ‘netwerkdenken’. Zichtbaarheid op diverse platforms en podia en actief contact met de starter is essentieel. 

Online profilering
Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van ASA Student en Ad Rem Young Professionals: "Mijn belangrijkste advies aan werkgevers is: werk aan uw employer brand, onder andere door zichtbaarheid op social media. De Young Professional 2.0 zal voorbij gaan aan werkgevers die zich niet online hebben geprofileerd. Zelf doen ze dat immers wel en ze laten daarmee zien hoe leuk ze zijn, wat ze doen en wat hun onderscheidende vermogen is. Dat verwachten ze ook van hun toekomstige werkgever. Werkgevers kunnen op dat gebied nog veel leren van de online profilering van jongeren."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Young Professional 2. 0 is zelfverzekerd en zelfstandig
 Topbedrijven hebben tekort aan young professionals
 Steeds meer managers vinden baan via LinkedIn
 Persoonlijke blog is sterkste troef van baanzoeker
 
 
reacties
 
Sanne van Haarlem  |   | 
3-10-2011
 | 
10:56 uur
Leuk om te lezen..

Groet
Frederike

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10