zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Young Professional 2. 0 vraagt nieuwe manier van werven

27 september 2011 - Young Professionals 2.0, de studenten en starters van nu, vereisen een nieuwe manier van werven. Traditionele wervingskanalen, zoals een advertentie in de krant, maken plaats voor de combinatie van social media en vacaturesites. Via social media oriënteert de Young Professional 2.0 zich op bedrijven en vacaturesites worden geraadpleegd voor de daadwerkelijke vacatures.

Dit blijkt uit het Trendrapport 2011 van ASA Student en Ad Rem Young Professionals



Internet als leefomgeving
Jongeren gebruiken social media voor hun personal branding en een toenemend aantal jongeren heeft een eigen website of blog om het merk ‘ik’ extra exposure te geven. Employee branding loopt in Nederland wat dat betreft mijlenver voor op employer branding. Young Professionals 2.0 hebben tijdens hun studie continu via het internet gecommuniceerd en kennis en informatie gedeeld. Het internet vormt ook de basis in de zoektocht naar een baan. Voor organisaties is het daarom ook belangrijk om te investeren in ‘netwerkdenken’. Zichtbaarheid op diverse platforms en podia en actief contact met de starter is essentieel. 

Online profilering
Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van ASA Student en Ad Rem Young Professionals: "Mijn belangrijkste advies aan werkgevers is: werk aan uw employer brand, onder andere door zichtbaarheid op social media. De Young Professional 2.0 zal voorbij gaan aan werkgevers die zich niet online hebben geprofileerd. Zelf doen ze dat immers wel en ze laten daarmee zien hoe leuk ze zijn, wat ze doen en wat hun onderscheidende vermogen is. Dat verwachten ze ook van hun toekomstige werkgever. Werkgevers kunnen op dat gebied nog veel leren van de online profilering van jongeren."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
 Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
 Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Young Professional 2. 0 is zelfverzekerd en zelfstandig
 Topbedrijven hebben tekort aan young professionals
 Steeds meer managers vinden baan via LinkedIn
 Persoonlijke blog is sterkste troef van baanzoeker
 
 
reacties
 
Sanne van Haarlem  |   | 
3-10-2011
 | 
10:56 uur
Leuk om te lezen..

Groet
Frederike

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
top10
Twee derde Nederlanders dik tevreden met baas
Zakelijk reizen na corona: grote behoefte aan ‘grenzeloze benefits’
Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over
Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
Jongeren werken aan gezonde wereld en energietransitie tijdens de Tech Day
Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
Nalatigheid beveiligen softwareontwikkeling moet gevolgen krijgen
meer top 10