zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouwen reageren rationeler op reclame dan mannen

28 januari 2003 - Een groot reclamemisverstand rechtgezet: niet vrouwen, maar vooral mannen laten zich leiden door emoties bij aankoopbeslissingen. Vrouwen wegen de voors en tegens vaak beter en langer af, en zijn bijvoorbeeld ook eerder geneigd de tekst van een mailing of advertentie te lezen.

Toch benaderen reclamemakers vrouwen vaak volgens een stereotiep beeld.



Verschillende rollen
Veel adverteerders en reclamebureaus gaan nog altijd uit van ouderwetse, rolpatroonachtige inzichten. Ze houden er te weinig rekening mee dat de meeste vrouwen er verschillende rollen op na houden. De combinatie van een carrière buitenshuis met de rol van huisvrouw en moeder zorgt ervoor dat veel vrouwen een veelzijdig bestaan leiden.

Persoonlijkheid
Het is beter om vrouwen af te beelden die gedefinieerd worden vanuit hun persoonlijkheid en gevoel, en die niet rechtstreeks te herleiden zijn tot een vaststaand type. Reclame die getuigt van echt inlevingsvermogen in de leefwereld van de vrouwelijke consument kan op het meeste waardering rekenen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10