zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Professional nog niet overstag voor e-book

14 juni 2011 - Vijftien procent van de zakelijke professionals gebruikt al e-books als informatiebron, en de landelijke omzet van e-books beslaat nog geen drie procent van de boekenmarkt . De belangrijkste reden om nog geen digitaal boek te lezen is dat de Nederlandse professional veel waarde hecht aan het papieren boek. 33 procent heeft zich echter nog niet voldoende verdiept in het e-book om de overstap te wagen.

Dit blijkt uit onderzoek van Managementboek naar het gebruik van e-books onder zakelijke professionals. Hiervoor ondervroegen zij 527 respondenten. 



Vakinhoudelijke e-books
Momenteel leest een relatief klein deel van de zakelijke professionals e-books om zich te verdiepen in vakinhoudelijke informatie. Eén op de drie hecht dusdanig veel waarde aan het traditionele boek om de overstap te maken naar de digitale versie. Nog eens een derde geeft aan dat zij zich simpelweg nog niet voldoende hebben verdiept in de mogelijkheden van e-books. Twintig procent geeft aan dat het aanbod nog te beperkt is. Kees Visser van Managementboek: "Een derde van de zakelijke professionals is nog afwachtend ten opzichte van het e-book omdat zij nog te weinig inzicht hebben in de mogelijkheden. De zakelijke professional is echter wel degelijk geïnteresseerd in het e-book. Zaak is om het e-book uit het onbekende te halen en het aanbod aantrekkelijker te maken. Wij verwachten dat de populariteit groeit zodra er meer aanbod is. Dan ontstaat er een effect van mond-tot-mondreclame waarbij mensen elkaar onderling tips geven over welk e-book te lezen. Om dit te bewerkstelligen zal het aanbod moeten worden vergroot." 

E-reader achterhaald

22 procent van de zakelijke professionals verwacht binnen nu en drie jaar vakinhoudelijke kennis op te doen via e-books. Hiermee wordt het e-book één van de belangrijkste informatiebronnen. Ondanks de groeiende populariteit van het e-book, is de e-reader niet het belangrijkste middel om deze te kunnen lezen. Meeste gebruikt zijn de laptop (37 procent), PC (35 procent), tablet (29 procent) en smartphone (24 procent). "Het is opvallend dat slechts een klein deel de e-reader gebruikt om e-books te lezen, terwijl tablets steeds populairder worden. Voor verkopers van e-books is het daarom van belang om applicaties te ontwikkelen voor onder andere de smartphone en tablet om het lezen van een e-book makkelijk te maken", aldus Visser.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
 Meerwaarde creŽren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
 Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Connect! is Managementboek van het Jaar
 Tien managementtheorieŽn die de prullenbak in kunnen
 Eigen smartphone en tablet mogen mee naar het werk
 Ict in 2010: netbooks, cloud en iPad
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eťn op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Moderne beoordelingsprocessen geven boost aan werknemersbetrokkenheid
Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
Driekwart onderschat financiŽle veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beÔnvloeden
meer top 10