zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Professional nog niet overstag voor e-book

14 juni 2011 - Vijftien procent van de zakelijke professionals gebruikt al e-books als informatiebron, en de landelijke omzet van e-books beslaat nog geen drie procent van de boekenmarkt . De belangrijkste reden om nog geen digitaal boek te lezen is dat de Nederlandse professional veel waarde hecht aan het papieren boek. 33 procent heeft zich echter nog niet voldoende verdiept in het e-book om de overstap te wagen.

Dit blijkt uit onderzoek van Managementboek naar het gebruik van e-books onder zakelijke professionals. Hiervoor ondervroegen zij 527 respondenten. 



Vakinhoudelijke e-books
Momenteel leest een relatief klein deel van de zakelijke professionals e-books om zich te verdiepen in vakinhoudelijke informatie. Eén op de drie hecht dusdanig veel waarde aan het traditionele boek om de overstap te maken naar de digitale versie. Nog eens een derde geeft aan dat zij zich simpelweg nog niet voldoende hebben verdiept in de mogelijkheden van e-books. Twintig procent geeft aan dat het aanbod nog te beperkt is. Kees Visser van Managementboek: "Een derde van de zakelijke professionals is nog afwachtend ten opzichte van het e-book omdat zij nog te weinig inzicht hebben in de mogelijkheden. De zakelijke professional is echter wel degelijk geïnteresseerd in het e-book. Zaak is om het e-book uit het onbekende te halen en het aanbod aantrekkelijker te maken. Wij verwachten dat de populariteit groeit zodra er meer aanbod is. Dan ontstaat er een effect van mond-tot-mondreclame waarbij mensen elkaar onderling tips geven over welk e-book te lezen. Om dit te bewerkstelligen zal het aanbod moeten worden vergroot." 

E-reader achterhaald

22 procent van de zakelijke professionals verwacht binnen nu en drie jaar vakinhoudelijke kennis op te doen via e-books. Hiermee wordt het e-book één van de belangrijkste informatiebronnen. Ondanks de groeiende populariteit van het e-book, is de e-reader niet het belangrijkste middel om deze te kunnen lezen. Meeste gebruikt zijn de laptop (37 procent), PC (35 procent), tablet (29 procent) en smartphone (24 procent). "Het is opvallend dat slechts een klein deel de e-reader gebruikt om e-books te lezen, terwijl tablets steeds populairder worden. Voor verkopers van e-books is het daarom van belang om applicaties te ontwikkelen voor onder andere de smartphone en tablet om het lezen van een e-book makkelijk te maken", aldus Visser.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
 Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Connect! is Managementboek van het Jaar
 Tien managementtheorieën die de prullenbak in kunnen
 Eigen smartphone en tablet mogen mee naar het werk
 Ict in 2010: netbooks, cloud en iPad
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
meer top 10