9 juni 2011 -
De politie blijft de meest favoriete werkgever in de non-profitsector. Dinsdag 7 juni kreeg de politie voor het zesde achtereenvolgende jaar de Intermediair Award uitgereikt tijdens het Intermediair Arbeidsmarkt Event. Ook in de Barometer Meest Favoriete Werkgevers blijft de politie de koppositie in de non-profitsector behouden.
Onderzoek arbeidsmarktimago
VNU Media, uitgever van Intermediair, houdt elk jaar het Intermediair Imago Onderzoek. Dit onderzoek meet het arbeidsmarktimago van organisaties en geeft een representatief beeld van de ambities, wensen en verwachtingen van hoogopgeleiden ten aanzien van de arbeidsmarkt. Dat de politie wederom tot favoriet in de non-profitsector is uitgeroepen, is een grote opsteker. De politie heeft steeds meer hoogopgeleiden nodig, zoals mensen die opgeleid willen worden tot recherchekundige en politiekundige bachelor. Maar de politie heeft ook specialisten nodig die direct (in een burgerfunctie) aan de slag kunnen, zoals financieel experts en ict'ers.
Meest favoriete werkgever
Ook volgens de Barometer Meest Favoriete Werkgevers, die gebaseerd is op een maandelijkse steekproef van de Nederlandse beroepsbevolking, blijft de politie de populairste werkgever in de non-profitsector.