zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CEO zit vaker niet dan wel op sociale media

2 mei 2011 - Uit recent onderzoek van MarketingMonday blijkt dat de gemiddelde CEO in zeer beperkte mate gebruik maakt van social media. Slechts 28 procent van de Nederlandse CEO’s van aan de AEX en AMX genoteerde bedrijven, heeft een account op een van de onderzochte platformen.

LinkedIn is het populairste platform onder CEO’s met een gebruik van 26 procent. De overige onderzochte platformen (Facebook zes procent, Hyves één procent en Twitter één procent) worden nauwelijks ingezet door de top van het Nederlandse bedrijfsleven. 



Opvallend
Opvallende resultaten, zeker vergeleken met recent onderzoek door Forrester, waaruit blijkt dat maar liefst 79 procent van de Nederlanders bij een of meerdere social media platformen is aangesloten. MarketingMonday onderzocht in februari van dit jaar in welke mate CEO’s van grote Nederlandse bedrijven profiteren van de voordelen die social media voor directies te bieden hebben. Deze resultaten zijn vervolgens vergeleken met het gebruik van social media door Amerikaanse CEO’s. In Nederland werden de CEO’s en CFO’s van de aan AEX en AMX genoteerde bedrijven onder de loep genomen. In de Verenigde Staten werd gekeken naar de CEO’s van de Fortune 100 en van de 100 snelst groeiende bedrijven volgens CNNMoney.com. 

De resultaten

Enigszins tegen de verwachting in, blijkt de Nederlandse CEO een kleine voorsprong te hebben op zijn Amerikaanse collega. Met name LinkedIn wordt door de Nederlandse CEO vaker ingezet dan in de VS (respectievelijk 26 procent en acht procent). Het gebruik van de overige platformen is ongeveer gelijk. Slechts zes procent van de Nederlandse CEO’s is actief op Facebook, tegenover zeven procent in de VS. Van Twitter maakt in Nederland één procent van de CEO’s gebruik, tegenover twee procent in de VS. We kunnen dus concluderen dat de meeste CEO’s nog niet overtuigd zijn van de voordelen van social media.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CEO`s moeten niet bang zijn voor social media
 ROI sociale media is wel te meten
 Tien tips om sociale media slim in te zetten
 Manager is steeds meer overtuigd van mogelijkheden sociale media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10