zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Generatie C verkiest gemak boven privacy

14 maart 2011 - Hoe ziet de wereld eruit als de tieners van nu – de zogeheten Generatie C’ers - volwassen zijn? Booz & Company onderzocht het en schetst een wereld waarin dit het geval is, over tien jaar dus. Generatie C communiceert anders, denkt anders en werkt anders. En ze zal haar privacy zonder een seconde twijfel opgeven. Dat schrijft 6Minutes.be.

C staat voor conncected, community-oriented, content-centric, computerized, communicating, always clicking. C'ers zijn geboren na 1990 en kennen geen andere werkelijkheid dan het internet, mobiele apparaten en social networking. Zij zullen daar per dag zo'n zes uren mee bezig zijn. 



Vijf trends

Booz ziet hier vijf trends uit voortvloeien: 

1. Iedereen blijft 24/7 'connected' via mobiele telefoon en het internet 

2. Sociale (online) netwerken blijven groeien, iedereen zal 200 tot 300 contacten hebben 

3. Het elektronische dataverkeer explodeert 

4. Privacy sneuvelt omdat er zoveel voordelen verbonden zijn aan het vrijgeven van gegevens, ook in real time (uw mobieltje signaleert dat die goeie vriendin de pizzeria om de hoek aanbeveelt) 

5. Iedereen vertrouwt alle persoonlijke gegevens toe aan databases ‘in the cloud’; dat is immers het makkelijkst als je veel verschillende apparaten gebruikt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y werkt liever niet fulltime
 Generatie YEP, een nieuw begrip voor hoger opgeleide allochtonen
 Veeleisende generatie Y brengt frisse blik
 Ook jongeren geven voorkeur aan persoonlijk contact
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10