zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Generatie C verkiest gemak boven privacy

14 maart 2011 - Hoe ziet de wereld eruit als de tieners van nu – de zogeheten Generatie C’ers - volwassen zijn? Booz & Company onderzocht het en schetst een wereld waarin dit het geval is, over tien jaar dus. Generatie C communiceert anders, denkt anders en werkt anders. En ze zal haar privacy zonder een seconde twijfel opgeven. Dat schrijft 6Minutes.be.

C staat voor conncected, community-oriented, content-centric, computerized, communicating, always clicking. C'ers zijn geboren na 1990 en kennen geen andere werkelijkheid dan het internet, mobiele apparaten en social networking. Zij zullen daar per dag zo'n zes uren mee bezig zijn. 



Vijf trends

Booz ziet hier vijf trends uit voortvloeien: 

1. Iedereen blijft 24/7 'connected' via mobiele telefoon en het internet 

2. Sociale (online) netwerken blijven groeien, iedereen zal 200 tot 300 contacten hebben 

3. Het elektronische dataverkeer explodeert 

4. Privacy sneuvelt omdat er zoveel voordelen verbonden zijn aan het vrijgeven van gegevens, ook in real time (uw mobieltje signaleert dat die goeie vriendin de pizzeria om de hoek aanbeveelt) 

5. Iedereen vertrouwt alle persoonlijke gegevens toe aan databases ‘in the cloud’; dat is immers het makkelijkst als je veel verschillende apparaten gebruikt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
 2020 wordt het jaar van gepersonaliseerd entertainment
 Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y werkt liever niet fulltime
 Generatie YEP, een nieuw begrip voor hoger opgeleide allochtonen
 Veeleisende generatie Y brengt frisse blik
 Ook jongeren geven voorkeur aan persoonlijk contact
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
meer top 10